Gå til innhold

Prosjekt 1302, min 09 Scirocco

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

Først og fremst må jeg bare si at du har en meget "frækk" Scirocco. Liker oppsettet på den. Det virker i tillegg som du har god oversikt på felger til den. :-)

 

Jeg kjøper en selv i løpet av denne uka, og den kan jo selvfølgelig ikke være uten noen skikkelige sommersko. Jeg tenkte på 8.5x19 (evt 9x19) foran og 9.5x19 bak. Så til spørsmålet, vet du om 9.5 x 19 med ET 35 går fint i hjulbua bak sammen med et justerbart senkesett i "moderat" lav høyde. Jeg ser felgen jeg har kikka på kan leveres med ET35 og ET50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjøper en selv i løpet av denne uka, og den kan jo selvfølgelig ikke være uten noen skikkelige sommersko. Jeg tenkte på 8.5x19 (evt 9x19) foran og 9.5x19 bak. Så til spørsmålet, vet du om 9.5 x 19 med ET 35 går fint i hjulbua bak sammen med et justerbart senkesett i "moderat" lav høyde. Jeg ser felgen jeg har kikka på kan leveres med ET35 og ET50.

 

Jeg ville gått for 9,5 både foran og bak, det er bedre plass utover foran enn bak. ET 35 funker fint bak, så vidt kanten er utenfor, men bør ikke subbe bak med 235/35. ET 50 passer såvidt bak, jeg hadde 10x18 ET 45 forrige vinter.

 

Senker du mer enn 65-70 mm foran bør du ha noe lavere innpress, (33-34) for å gå klar innerskjermen

 

Kjører med 9x19 ET 33 nå med 235/35, og det går fint uten subbing

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 9,5 både foran og bak, det er bedre plass utover foran enn bak. ET 35 funker fint bak, så vidt kanten er utenfor, men bør ikke subbe bak med 235/35. ET 50 passer såvidt bak, jeg hadde 10x18 ET 45 forrige vinter.

 

Senker du mer enn 65-70 mm foran bør du ha noe lavere innpress, (33-34) for å gå klar innerskjermen

 

Kjører med 9x19 ET 33 nå med 235/35, og det går fint uten subbing

 

Takker for svar og god info! Med 9.5x19 ET35 foran og bak så må jeg i værste fall "space" ut felgen foran ved mye senk. Nå vet jeg ikke enda hvor mange cm ned den må for at hjulbua skal matche hjulet pent og praktisk.

Et annet problem er valg av felg... Det står mellom 3-4 felger, med litt forskjellig design, både med og uten kant. Men - det skal ikke være lett, bare det ser bra ut til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser av dette bildet, er det ikke plass til mye spacing

9,5x20 ET 36

4581908558_d89514bdd5.jpg

 

Nei, her var det ikke så mye å gå på... Og din er lagt ned ca 10cm?

 

Hvordan syns du det fungerer med 235/35-19 vintergummi? Det står 8x19 Lugano på den jeg har på vei. Jeg lurte på om jeg bare skulle dra av gummien på disse og bruke de som vinterfelg, og sette gummien over på nye sommerfelger - hvis de er bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt fornøyd med mine dekk, men det har vel mer med at det er Vredstein og ikke noe premium merke. Blir nye dekk til vinteren igjen

 

Ingen fare for at det blir noe plastic helvete på bilen min Thomas S

 

Modifisert R-line hekk, ny grill i fangeren og nye felger står på listen for sommeren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel for Conti piggfri her tenker jeg...

 

Less is more! Plastic fantastic passer absolutt ikke på Scirocco... Måtte blitt noen VW Votex deler i såfall da.

 

Felger til sommern sier du? Er det noe du vil dele? hehe... Jeg har sett på Barracuda, Corniche og Rotiform bl.a... Forskjellige looks - faktisk et hardt valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg har bestemt meg faktisk... 9.5x19 ET35 foran og bak med ca 70mm kant på felgen, og 235/35 dekk. Hvit bil og mørke felger. Det blir vel ørlittegranne strekk i 235'ene som gjør at det ikke skal subbe for mye hvis den skulle blir skrudd godt ned i løpet av sommeren.

Så får vi se om den avgjørelsen holder til de skal bestilles... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Et par spørsmål til... Jeg har nå fått pusla litt med Scirocco'en her og er litt misfornøyd med et par ting. Pirelli S-Zero er litt for smale i 235/35-19 for å få strekken pen nok. Må nok gå for et breiere 235 dekk neste sesong. Vredestein og Falken har jeg hørt er breiere enn "normalen". Noen tips? Federal, Nankang, Nexen etc er ikke spesielt interessant... ;) Sciroccoen fortjener bedre enn det.

Den andre tingen, har du fortsatt H&R Low justerbart på de siste bildene her? Jeg tok en nødløsning pga low funds og kjøpte et TA for utseendes skyld, men syns ikke den blir lav nok bak, og den er skrudd helt i bånn. Må bytte det ut, og vurderer H&R Low/Tiefe, KW og FK. Hovedsaken er at det blir lavt nok bak, og ikke den knirkinga som TA gir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falken er relativt bredt og passer bra, men om du har 9,5 foran er det greit at det ikke er alt for bredt. Mine subber foran med mer enn 65 mm senk. Dvs det er dekket som subber i metallet/rammevangen både foran og bak på felgen. Jeg hadde Falken 235/30-20 på min

 

Fortsatt HT Ultra Low for Golf ja. Det er litt lavere enn til Scirocco foran og litt høyere bak (ikke mange mm)

 

Kjøpte midlertidige felger til Østerrike-turen, men de dukket ikke opp tidsnok. 9,5x20 ET 37. De blir nok tilsalgs ganske snart

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 2 months later...
Heia, Fin jobb du har gjordt med bilen:)

 

Jeg lurer litt på hvordan det ville vært med sota baklykter på disse? om man kan kjøpe ''sotespray'' og få det fint, eller om man burde kjøpe nye lykter som er ferdigbehandlet?

 

Du får kjøpt sorte ledlys, men foretrekker de orginale på min

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår