Gå til innhold

Tenningsbank?

Ranger emnet


ExceL

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettop lekt meg litt med ladetrykket..

Jeg regner med at jeg må ha tenningsbank nå :P men jeg vet ikke hvordan det høres ut? Er det en spesiell lyd av noe slag?

Hva må jeg høre etter lissm?

Den lader max 1.5 bar nå, kjører med 98okt, garrett tb0313 snurre, alu cooler og resten orginalt.. er forresten snakk om en fk motor ;)

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Knitre/tikkelyd som du merker godt med mindre du har den bromlebassen i bilen din... Bråker greit i min, men jeg hører den godt hvis jeg får det likevel. Hør spesielt etter når ladetrykket kommer for fullt, det har en tendens til å peake litt. Rundt 3000-3500 er også et fint område for knitring....

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det sitter en liten jævel å banker som faen med en liten pennehammer i blokk/topp.

Er bankesensor på denne da, men vet jo ikke hvor mye den kan kompensere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det sitter en liten jævel å banker som faen med en liten pennehammer i blokk/topp.

Er bankesensor på denne da, men vet jo ikke hvor mye den kan kompensere.

 

Den rekker ikke å reagere kjapt nok, så man får 2-3smell før den bakker tenninga og dumper mer bensin og følgelig går merkbart dårlgiere.

 

Enten justere tenninga som RuZleBiFf sier, eller blande i litt e85.

 

*Edit: eller enda bedre, holde ladetrykket på et nivå som ikke gir bank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som det gåt grus gjennom eksosen;)

 

Ja.. når jeg tenker meg om, så har jeg hatt denne lyden en stund :P Var da jeg skrudde opp til 1 bar den lyden kom.. Hørtes på en måte ut som om det var en fjær som ble strukket ut eller noe slikt ;p regna med at det var wg'n som slet.. :P men ble kvitt lyden nårr jeg begynte å fylle 98okt..

Hørte denne lyden igjen idag nårr jeg testa.. har stilt ned trykket til 1,4 nå på max og hørte ikke noe mer til den.. men tror ikke at wg'n er så stabil at det gjør noe.. Kom helt opp i 1,7 når jeg ga på opp brua ut av byen, og da kom lyden igjen ^^

 

Satser på at det blir bedre med datasprut, nye dyser og turbo..

 

Er det noen som vet om man får kjøre videre :cab hvis man blir stoppet i teknisk og de finner senkesett, ratt og motor som ikke står i vognkortet? Eller blir bilen avskiltet på stedet hvil lissm?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det hjelper å chippe tenninga da, da er den på en måte flinkere til å justere tenninga så du ikke får noe banking.

 

Men om du bytter på å fylle 95 og 98 så er det kanskje ikke så rart at du får tenningsbank.

Jetronic er jo et selvlærende sprut, så bruker litt tid på å justere seg inn til å gå optimalt.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår