Gå til innhold

Sveisesprerre, ulovlig ?

Ranger emnet


monkis

Anbefalte innlegg

Kommer jo litt ann på hvordan diffen ryker, og hva som ryker. Min røyk 3 ganger uten at bakhjulene låste seg.

 

Jeg synes du skal droppe å ha sperre på bilen din, i allefall å bruke noen tusen på en bakaksel med originalsperre. Det er masse penger tapt, pluss at en slik bil er ikke noe grei å sladde med i utgangspunktet mtp hk/vekt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt stoppa to ganger med sveisa aksel, første gangen svingte jeg 90 grader inn på en plass, men de sa ikke noe på det noen av gangene.

Tror ikke de klarer å skjønne såpass egentlig

 

Locker blir ikke eugodkjent.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe dust å si a? Ikke vet du hvordan bilen er, og dessuten, jo mer vrak en bil er jo mer fornuftig er det å sveise sperra og herje litt spør du meg.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åherreguud! men uansett, DET ER IKKE LOV!

 

 

Men du eirikSMIL, hva skal du med det?

 

Syns vi skal være overbærende med stakkaren.

Ser ut som om noen ikke syntes at 140lover ikke var noen hyggelig fyr mtp.bildet! =)

 

Syns synd på`n i grunn jeg.:yak::boxers

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt ikke lov pga at bilens egenskaper forringes kraftig, bilen blir vanskeligere å manøvrere, bilens differensial er fullstendig ute av funksjon(det er ikke en diffsperre, men en ødeleggelse av differensialens funksjon), bilen er ikke typegodkjent uten differensial.

 

 

At LR-gutta kjører med sperrer som de kan skru av og på er jo ikke noe å si på, de har fremdeles en fungerende differensial, og det er til bruk i terreng eller når du står fast i lav fart.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår