Gå til innhold

Tuning av 2007 Saab 9-3 1,8t Biopower?

Ranger emnet


M@rrrin

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet denne bilen og vurderer litt mer krefter. Har sett på det som tilbys fra BSR, Maptun samt Hirsch som kan gjøres av autorisert Saab verksted og ivareta motor garantien.

Er det noen der ute som har erfaringer med noen av disse tilbyderne til denne modellen? Evt. tilsvarende årsmodell fra Saab uten Biopower. Det er noe prisforskjell på alternativene men det viktigste er å få noe som funker godt, stabilt og ikke påfører for store påkjenninger på doningen:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

 

Jeg har 2008 1.8T BioPower med Hirsch tuning og eksos.

Er meget fornøyd med dette, kunne sikkert fått mer effekt med en annen leverandør men siden bilen var såpass ny når jeg chippet så ville jeg beholde garantien.

Skal vel være 195HK og 310nM. Syns bilen går veldig bra :)

Mvh

 

André Hoff

1986 Saab 900 Turbo (R.I.P)

1989 Nissan Sunny 1.6 SLX (solgt)

1999 Audi A6 1.9 TDI Avant (solgt)

1994 Nissan Sunny 1.6 SR (solgt)

2006 VW Touran 1.9 TDI Exclusive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har 2008 1.8T BioPower med Hirsch tuning og eksos.

Er meget fornøyd med dette, kunne sikkert fått mer effekt med en annen leverandør men siden bilen var såpass ny når jeg chippet så ville jeg beholde garantien.

Skal vel være 195HK og 310nM. Syns bilen går veldig bra :)

 

 

Jeg har gjort oppgraderingen selv siden sist og er veldig fornøyd selv. Det økte dreiemomentet utgjør en stor forskjell.

Jeg har også vurdert dobbelteksos fra Hirsch. Gir dette også noe økt effekt eller endrer det kun lydbildet? Hvordan er lyden med dette anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort oppgraderingen selv siden sist og er veldig fornøyd selv. Det økte dreiemomentet utgjør en stor forskjell.

Jeg har også vurdert dobbelteksos fra Hirsch. Gir dette også noe økt effekt eller endrer det kun lydbildet? Hvordan er lyden med dette anlegget?

 

Jeg tror ikke dette øker noe voldsomt med effekt men det hjelper en del på lyden. Får en veldig fin og dyp bromming som noen ganger kan bli litt mye for de som sitter baki :)

 

På pen kjøring så er det nesten like stille som orginal så må gasse litt for å få fram lyden men det er jo egentlig helt greit.

Mvh

 

André Hoff

1986 Saab 900 Turbo (R.I.P)

1989 Nissan Sunny 1.6 SLX (solgt)

1999 Audi A6 1.9 TDI Avant (solgt)

1994 Nissan Sunny 1.6 SR (solgt)

2006 VW Touran 1.9 TDI Exclusive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår