Gå til innhold

Rustfjerning...

Ranger emnet


Bumper

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en MB 190E for ikke så lenge siden, men jeg gikk på en felle, for bilen var ikke vasket når jeg kjøpte den.

 

Selve bilen er i bra stand etter litt småfiks denne måneden, men som sagt, når jeg vasket bilen så viste det seg at forrige eier ikke hadde behandlet bilen særlig bra i vinter med tanke på beskyttelse av lakken...

 

Det er mange små steinsprutskader som har fått litt overflate rust, ikke noe farlig, men jeg vil gjerne få det fjernet:D

 

Det er litt over hele bilen, men mest forran på panseret. Det er nesten ikke synlig vis man ikke ser etter, men det er der.

 

Noen som har en ide eller to om hvordan jeg kan få det fjernet? eventuelt hvor jeg kan gjøre det selv eller på lakkverksted? priser?

 

Dere skjønner sikkert hva jeg mener:D

 

Kanalene og bak på sidene under bilen må det nok sveises litt:(

 

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste er jo selfølgelig å få heile panseret lakket på verksted, evnt. gjøre det selv, men da blir det ikke alltid fullt så fint. Det går også ann å bare slipe ned de små rustflekkene og dryppe i grunning og lakk.

Kanalene er bare å sveise og enten tectylere eller ha på bodyshoot hvis du ikke vil betale for å få det lakkert. Det samme gjelder de delene på bilen som ligger lavt nede eller lite synlige.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt bilen på venteliste på en vgs med skade og lakk, fikk høre at de kunne fikse det meste så lenge jeg betalte lakken

 

Tror jeg sparte ett par kroner på det:D

 

For nå blir det bare å beskytte lakken mest mulig tenker jeg, får ikke fiksa det før til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår