Gå til innhold

speedometer problem. digitalt

Ranger emnet


Gleinsor

Anbefalte innlegg

jeg har en 1990 opel vectra 2000. som har digitalt speedometer.

 

jeg har nettopp byttet motor fra 2.0L 156hk (c20xe) til 204 hk turbo motor.(c20let)

 

ny motoren er fra en calibra 1995. og de hadde ikke uttak på girkassa som den gamle motoren hadde.

 

hva skal jeg gjøre for å få liv i speedometeret?

Opel vectra 2000 Turbo 4x4.

 

Volvo 745 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er uttak for digitalt speedometer på girkassa må du enten finne en annen pantent å "jukse" til ett korrekt signal. Dette kan du jo gjøre ved å benytte patenten fra en del andre Opel og biler generelt hvor ene abs sensorn gir signal til speedo.

Om du ikke ser for deg at du får liv i ei slik løsning ser jeg ingen annen mulighet enn å bytte instrumentet eller girkassa.

 

Jeg vil dog tro at det skulle være gjennomførbart. Kan til og med være ett alternativ og få satt sensor i kassa for å unngå tap av digitale dashen kanskje?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Går det ikke an å flytte over speedosensor fra den gamle girkassa? Rart hvis opel har lagd to helt forskjellige girkasse for analogt vs digitalt instrument?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner... og du har ikke abs da regner jeg med. En løsning ville jo vært å sette over abs-sensor og tannkrans fra en bil med abs, men jeg vet ikke hvordan dette er å løse i praksis.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg glemte å si at det er en anene type ABS på min bil. Jeg har alle føler ene, men i 95 så byttet de lednings nett til ABS1 og ABS sentralen. slik at det går ikke an å bytte bare sentralen. jeg trenger ikke montere noen ABS føler fordi at jeg har det allerede. men det som er at signalet fra føleren er et Induktivt signal som reagerer på metall, via et magnetfelt.

og det signalet jeg trenger er et halvgiver signal. dette er det jeg plages med:( jeg finner ikke ut hvordan jeg kan gjøre signalet om til et halvgiver signal... skal se om jeg få tatt noen bilder får å vise hva jeg mener.:) takk for hjelpen:D

Endret av Gleinsor

Opel vectra 2000 Turbo 4x4.

 

Volvo 745 86.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår