Gå til innhold

vurderer å kjøpe octavia..!!

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

Trenger stv nå som frua venter smått i oktober.. vurderer denne : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17187823

 

Noe spes man må passe på før man eventuellet kjøper denne?? Bilen ser jo sinnsykt strøken ut, selger sier den er pendant holdt, og har fullt servicehefte.

Har null erfaring med skoda octavia fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk bakluke nøye for rust rundt "skilylysholderen".

Hjullager er svakhet.

sjekk dekk for slitasje på 4x4 modeller,sliter ofte skjevt og er lite just muligheter bak.

vindushevere,wire ryker på disse.

sjekk at alt elektrisk virker,noen biler ryker ledningsnett og hevermotro i førerdøra på.koster fprt noen kr.

 

alt i alt er det meget gode biler og disse tingen trenger ikke være gjengangere på godt vedlikeholdte biler.

har du ikke så mye erfaring bør du kanskje vurdere naf test.

min mening ev kjøp av nyere biler er at diagnose bør sjekkes før kjøp,da det kan være mange feil lurt inn i elektronikken på nyere biler som kan være kostbart som en ikke ser med det blotte øye.

 

ellers er octavia gode biler det!

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette ser ut som en knall fin bil, har hatt 1,8 Turbo selv, og må tilstå at en chip måtte inn etter en stund, men det var en bil jeg stor koste meg i hver gang jeg kjørte den, jeg hadde den i to år og hadde ingen problemer med den.. synes ikke det var så gal pris på den bilen du ser på heller, prut litt på den og løp og kjøp sier nå jeg, SkodaRacing her inne har 1,8 turbo og 4x4 også. :)

Jeg synes det enten burde være den motoren eller en tdi utgave,

uten tvil et pent eksemplar av en Octavia :D

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt selv å vurterte å bytte ut min med den du fant på finn.no,tror den er veldig fin. Husker den stod til salgs i fjor en gang oså,da forrige eier,da kom det godt frem hvor fin den ser ut til å være (iallefall var med forrige eier) :)

 

Kjører selv tilsvarende nå i 01 mod,liker godt kombinasjonen av den motoren og 4x4,kan nok være smart å sjekke de tinga som blir nevnt lenger opp,men trenger ikke gå igjen på alle.

 

Løp og kjøp du,før jeg gjør det... ;) Så er det bare å melde seg inn i Skodaklubbnorge... :D

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår