Gå til innhold

hva skjer når man blir tatt for mer hk enn oppgitt?

Ranger emnet


Snake89

Anbefalte innlegg

Det er to forskjellige innstanser du skal henvende deg til når du trimmer bil. Du har Tollvesenet, de er bare interessert i få penger i kassa når bilen din trimmes, og kunne ikke brydd seg om noe annet enn om du betaler eller ikke. Det overlater de nemlig til Statens Vegvesen, de er derimot interessert i at alt er gjort ordentlig og at du godkjenner det du gjør. Tollvesenet bryr seg ikke om du bytter motor, sålenge du betaler/bilen er så gammel at du ikke må betale avgifter. Møter du på Statens Vegvesen er det noe annet - de liker ikke store effektøkninger eller motorbytter som ikke er oppgitte/godkjente.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å tenke på er forsikringsmessig,mener å huske det står i mine forsikringspapirer om det skal gjøres tekniske endringer på kjøretøyet,skal dette registreres av forsikringsselskapet på forhånd.

 

Skulle bilen være trimmet,fått andre tekniske endringer,kan det hende du ikke får igjen på forsikringen om du feks kjører av veien e.l,om bilen ikke er godkjent/forsikret i endret tilstand.

 

Tror det var en sak for en tid tilbake om en som hadde en trimmet japsebil av noe slag.

Føreren kjørte av veien etter å kjørt i stor fart,mistet førerkort,saftig bot,fikk ikke igjen på forsikring pga bilen var endret uten godkjenning,og kunne regne med å måtte betale avgift for motorens effekt,som ble anslått til ca 300 hk. skal ikke si for sikkert,men mener å huske det kunne koste han 150-200 000...tror ikke den bilen var så veldig gammel da.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på den saken jeg tenker på handlet det om en bil som bare var momset inn, Tollvesenet vurderte å kreve inn engangsavgiften for å drite ham litt ekstra ut :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å tenke på er forsikringsmessig,mener å huske det står i mine forsikringspapirer om det skal gjøres tekniske endringer på kjøretøyet,skal dette registreres av forsikringsselskapet på forhånd.

 

Skulle bilen være trimmet,fått andre tekniske endringer,kan det hende du ikke får igjen på forsikringen om du feks kjører av veien e.l,om bilen ikke er godkjent/forsikret i endret tilstand.

 

Tror det var en sak for en tid tilbake om en som hadde en trimmet japsebil av noe slag.

Føreren kjørte av veien etter å kjørt i stor fart,mistet førerkort,saftig bot,fikk ikke igjen på forsikring pga bilen var endret uten godkjenning,og kunne regne med å måtte betale avgift for motorens effekt,som ble anslått til ca 300 hk. skal ikke si for sikkert,men mener å huske det kunne koste han 150-200 000...tror ikke den bilen var så veldig gammel da.

 

Du kan kjøre med ulovlige deler, og fortsatt få igjen på forsikringen. Det kommer an på om ulykken hadde noe med trimdelene å gjøre.

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv eller? :)

Tror du ikke forsikringsselskaper er interesserte i å slippe å betale ut? Dette er gavepakke rett i hånda på dem..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre med ulovlige deler, og fortsatt få igjen på forsikringen. Det kommer an på om ulykken hadde noe med trimdelene å gjøre.

 

dette er korrekt. Det MÅ bevises at det var grunnen..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at det er 15000kr i bot når du har 20% mer hest enn oppgitt i vognkortet OG 1000kr i bot per hest..

 

dont shoot me if im wrong

Har ekstremt liten tro på 1000 kroner per hk. Det er jo helt sinnsykt høy bot. Tenk hvis du da har 200 hk ekstra under panseret, du blir jo skammfattig!

 

Tror nok heller at de tar skiltene, og krever at du skal betale avgifter for de ekstra hk'ene, og at bilen må vises. Eventuellt så må du hive i den gamle motoren, og vise bilen på nytt for å få ut skilter, uten å betale avgifter.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre med ulovlige deler, og fortsatt få igjen på forsikringen. Det kommer an på om ulykken hadde noe med trimdelene å gjøre.

 

dette er korrekt. Det MÅ bevises at det var grunnen..

 

I 99,99% av tilfellene blir bevisbyrden dyttet over på deg. Dette vet jeg dessverre av erfaring.:drive2

 

F. eks om du ”kolliderer” eller ”kommer borti” en typisk norsk drittafull fjortis en fredags \ lørdags kveld som likevel ikke greide å balansere på fortauskanten i sine høyhæltesko. Og forsikringsselskapet ditt finner ut at du har hjemmemekka bremser i kombinasjon med dobbel motoreffekt. I tilegg til at du har kjører med wanabe xenonlys i tåkelysene dine som får bilen din til å se ut som et jævla homofilt romskip, gjerne i kombinasjon nedkappa fjærer og originale dempere med utslitte dekk. Og toppen av kransekaka er manglende Eu godkjenning og avskiltnings begjær.:notin:

 

Videre viser det seg at den unge damen som snublet ned foran deg, var din eks som slo opp med deg for noen uker siden. Og at hun som følge av møtet med deg spontan aborterte i andre måned i tilegg til at hun mest sannsynlig blir rullestolbruker resten av livet. Første politimannen på stede er den høyt respekterte lokale seriffen i bygda som også er faren til den unge jenta.:coplight:iconsm:redbite

 

 

Du har jo ingenting å frykte fordi:

Forsikringsselskapet tar seg av erstatningskravet på noen millioner kroner, og det gode norske rettsapparatet:adolf: beviser din uskyld i overlagt drapsforsøk og promille. Psykologen forklarer at det var dysleksiens feil at du trodde at T på førerkortet var det samme som B.:violin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naiv eller? :)

Tror du ikke forsikringsselskaper er interesserte i å slippe å betale ut? Dette er gavepakke rett i hånda på dem..

 

 

Eirik

 

Hjelper pokker så lite når de ikke kan bevise at trimmen var en DIREKTE årsak til ulykken.

 

Jeg ringte både IF og Gjensidige når jeg skulle montere chip på bilen min. Jeg opplyste at effekten ble økt fra 150 til 225 hester, som er samme effekten som 9000 Aero har. De sa til meg at jeg ikke trengte og opplyse om noe. For det første var det ingen "heftige" inngrep i motoren, siden det bare var en chip. Og for det andre, så måtte de kunne bevise at trimmen var en direkte årsak til en eventuel ulykke.

 

At bilen min er registrert i 1996, og ikke er avgiftsbelagt når det kommer til trimming, gjorde nok saken bedre. Uten at jeg er helt sikker på det.

 

Du kan kjøre med ulovlige deler, og fortsatt få igjen på forsikringen. Det kommer an på om ulykken hadde noe med trimdelene å gjøre.

 

Fullstendig korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår