Gå til innhold

Bytte evt. reparere vannpumpe, Fiat Punto GT


sirolsen84

Anbefalte innlegg

Hei!

Lenge siden eg har vært innpå her nå, bilen har stått i et halvt år før eg fikk den i gang igjen...

 

Var ute å kjørte, plutselig føyk temperaturen til himmels. Stoppa bilen og fant at det antakeligvis er sprekk i vannpumpa.

Bilen er en Fiat Punto GT 95-mod turbo. Motorrommet er lite og trangt. Har noen erfaring med puntoer og vannpumpa? Hva må av for å komme til? Hvis det er en sprekk, kan eg reparere med sveis evt noe annet? Vannpumpa er ikke kaputt...

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skjønner at ingen har erfaringer med 1,4L punto-motor (veldig trangt).

 

Uansett; er det mulig å reparere en vannpumpe med sprekk i? Har ikke fått sett på den enda, så jeg vet ikke hvor omfattende skaden er, men vannet renner godt ut igjen for å si det sånn...

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Da jeg kjørte videre og etterfylte med vann hele tiden, satte jeg varmeapparatet på fullt inne i bilen for ekstra kjøling på motoren. Ei stund var det veldig varmt, men så plutselig ute av det blå kom det kald luft. Jeg lurte meg grønn på dette fenomenet. Kan det være lekkasje en annen plass, jeg vet ikke at det er vannpumpa, bare antar det da det kommer fra det området og ingen slanger er i nærheten.

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper på gåen topp-pakning jeg..

 

Ta en sylinderlekkasjetest.. Får kjøpt sånn sak som du skrur nedi plugghullet og kjører trykkluft på på biltema.. Kjør trykkluft i den, og om det bobler i vanntanken, er nok topp-pakninga mest sannsynlig gåen.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår