Gå til innhold

Forgot10Concept's Audi 100 2.3 - Vraket

Ranger emnet


forgot10

Anbefalte innlegg

Hei! Endelig gidder jeg å ta meg tiden til å lage en tråd om bilen min. Mye har skjedd siden jeg kjøpte den i 2008 smile.gif

Jeg er ikke utdannet mekaniker eller noe, alt er selvlært eller har jeg lest meg til det. Så jeg kan virke litt "grønn" til tider.. 1-winking.gif
Og dette er faktisk min første bil, men har hatt en del biler på siden av denne da. (Bla. 2x VW Golf II, VW Golf III, Opel Calibra, Opel Omega A, Opel Omega B, + mange andre jeg ikke husker)

Det er en Burgunderrød Audi 100 2.3 rekkefemmer med fiiiiin lyd.
Det er helt vanlige/standard stoffinteriør, med svart dashboard med de 3 ekstrainstrumentene (Klokke, Oljetemp. og Oljetrykk). Når jeg kjøpte bilen hadde den originale reflektorlykter og manglet tåkelys. Stort sett klin original, den hadde bare noen S4-emblemer rundt omkring.

Jeg har hovedsaklig lagt vekt på slitedeler, slik at bilen er i 100% stand til en hver tid. Styling og annet dilldall er nedprioritert.

Motorkode: AAR
Karosseri: C4
Lakkode: LZ3T

Planer:
[x] Borret mange hull i luftfilterboksen (powerfilter er ikke mulig)
[x] GREEN FILTER
[x] Svart/lakkert grill
[x] Lakkerte lister svart igjen + andre detaljer
[x] Aero takantenne
[x] Av med baklukeemblemene
[x] Ny Sub (Rockford 2 x 12")
[x] Ny bakre eksos (2 x 2")
[x] VACN skiltplater + klister
[x] Fjerne bakrutevisker
[x] Sotet side blinkers
[x] Nye felger
[x] Dectane Dayline frontlykter
[x] Fjernet innmaten i katalysatoren
[x] Montere tåkelys
[x] Montere ekstralys
[x] Øyelokk
[x] Senk (60/35)
[ ] Xenonkit i alle lys
[ ] Kvassere kam (272graders)
[ ] S4-interiør
[ ] Tonede ruter
[ ] "Forgot10Concept" (i svart skrift på bakluka)
- Noe smånips
+++

Bilder begynner på side 10. Alle de gamle bildene ble slettet da jeg faktisk brukte Nettby.no som lagringsplass til de. smile.gif
Eller på Photobucket

Diverse bilder:
Picture037.jpg
IMAG0045.jpg
IMAG0050.jpg
IMAG0067.jpg

Slik den er nå:
WP_000097.jpg

Endret av forgot10concept
Oppdatert 20.08.13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte på å feste 2 stk klister på bilen. Audi ringer langs begge sidene, STOOOORE, fra førerdør til så langt bak som mulig.. holder 2 meter store ringer mål? og hvor kan jeg printe de ut på klister?

 

de blir sånn 3D-aktig, UTEN den røde "AUDI" logoen nede.. ;)

<bilde fjernet>

Endret av forgot10concept
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo pent det, med mørk grill :) har alltid følt at bilen din har vært blå jeg :P etter de mørke bildene :P men få fatt i noen bilder på litt avstand, så vi ser hele bilen med den mørke grillen :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

heisann! Da var det på tide med et nytt innlegg her! :D Jeg lurte bare på om noen har skiftet hjullager på en 2.3 liters... jeg har ingen ide hvordan hjullagrene er på andre motorer! :P sikkert noe av det samme. Det er jo en FWD, men snakket med et verksted og de sa at det er normalt at det tar ca 5 timer (?!?!?) å få skiftet de foran, er det sant?!? De skulle ha 7500 av meg for arbeidet + hjullagrene!!! WHAAAT!? noen som vet om et bra og hurtig verksted på sørlandet? (Agderfylkene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg skiftet for ikke så alt for lenge siden på sin. Han brukte hydraulisk presse og først på 15 tonn press, løsna lagret. Selve lagrene koster rundt 6-700 kr stk og hvis du har tilgang på ei slik presse så tar det ikke lang tid hvis du er litt dreven. Men jeg ville har regnet rundt 5 timer med alt som skal plukkes i stykker osv ja. Tiden går fort når en har det gøy :)

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg skiftet luftfilter, nå har jeg GREEN FILTER, og byttet bensinfilter (Jøss så lett) da er det bare å få bilen EU-ok og bytte olje + filter! :) De var veldig hyggelige på Torshov, de har kampanje nå, hvis du kjøper 4L olje fra Castrol spanderer de filteret på deg! :) HOHO! :D VEldig greit! så håper de klarer å fikse alt til Onsdag på verkstedet! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår