Gå til innhold

Mistet lappen idag. Hvor mye kan jeg vente meg og hvor lenge uten?

Ranger emnet


benbeni

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mistet lappen idag!!:drunk:

 

Det skjedde i et forbikjøringsfelt hvor jeg ble tatt i 107km/t i 70-sona på E18. Kom en sivilsnut bak meg...

Hadde jeg kjørt i 105 ville jeg KUN fått bot på 7800,-!!!!!!!!

 

Det som er er at jeg igår blei knipsa i ca 70km/t (på speedometeret) i 50-sona..

 

Tenkte jo på dette hele veien jeg kjørte idag.. Var nesten hjemme og skulle bare forbi noen biler, og på slutten av forbikjøringsfeltet lå det en sinke.. Tenkte jeg skulle forbi han og likså godt, og dro på litt ekstrta..

"Det skulle du ikke gjort" sier snuten..

 

Jeg har hatt lappen i 1 år og 7mnd.

 

Lurer på hvor lenge jeg mister den og om det har noe å si at jeg ble knipsa i fotoboks igår? :S

 

Hvor mye kan jeg regne med i bøter? :rockets

Endret av benbeni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ble tatt 107 i 70 sona så er du litt over grensa ja. Og siden du er under 2 års prøvetid mister du lappen uansett. Du må kjøre opp på nytt og ny teori prøve.

 

Kan tenke meg en 7000 ++ i bot.

 

Jeg hadde 84 i 50 sona mistet lappen i 7mnd og 7000kr. kan hende de er snillere siden du var på en høyere fartsgrense men ikke håp for mye av de svina.

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er det bare en myte at man får rabatt ved forbikjøring? :P

 

Både ja og nei. I gp4027 står følgende

Har fartsovertredelsen skjedd i umiddelbar tilknytning til en ellers aktsom forbikjøring vurderes forholdet noe mildere (fradrag med 20 – 30%). Departementet har imidlertid i sin praksis ikke vektlagt det som formildende når fartsoverskridelsen har vært vesentlig høyere enn det som er påkrevet for å foreta en ellers aktsom forbikjøring. Det samme gjelder dersom den motorvogn som blir forbikjørt har holdt høyere hastighet enn tillatt.

 

Om det er hastigheten som vurderes mildere eller straffeutmålingen er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. I gp4027 står følgende

 

 

Om det er hastigheten som vurderes mildere eller straffeutmålingen er jeg ikke sikker på.

 

Vil tro det er straffeutmålingen. 30% fra det du har kjørt vil jo da tilsi at du kan holde over 100 i en 70-sone uten å få en bot. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Fortalte ikke politiet deg hvor lenge du ville miste den??

 

Men det er ganske uansvarlig å kjøre så mye for fort i minste-grense-sone; - at du reser litt på meste-grense-soner, der det ikke er barn eller eldre etc. er jo litt mer forsvarlig.......så det må du slutte med; alltid spør degselv; det gjør jeg; hvordan ville mitt liv bli, dersom jeg ble skyld i et barns død på veien??????

 

I Tyskland kan du gjøre dette....:

http://www.youtube.com/trafikkgalningene?gl=US&user=trafikkgalningene#p/u/3/2JA4uJxjhpw

 

I Sverige kan du IKKE - IKKE - gjøre dette....:

 

http://www.youtube.com/trafikkgalningene?gl=US&user=trafikkgalningene#p/u/0/SSogpprtDdA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte ikke politiet deg hvor lenge du ville miste den??

 

Men det er ganske uansvarlig å kjøre så mye for fort i minste-grense-sone; - at du reser litt på meste-grense-soner, der det ikke er barn eller eldre etc. er jo litt mer forsvarlig.......så det må du slutte med; alltid spør degselv; det gjør jeg; hvordan ville mitt liv bli, dersom jeg ble skyld i et barns død på veien??????

 

I Tyskland kan du gjøre dette....:

http://www.youtube.com/trafikkgalningene?gl=US&user=trafikkgalningene#p/u/3/2JA4uJxjhpw

 

I Sverige kan du IKKE - IKKE - gjøre dette....:

 

http://www.youtube.com/trafikkgalningene?gl=US&user=trafikkgalningene#p/u/0/SSogpprtDdA

 

Jeg tviler på at noen klarer å ta ditt formanende innlegg seriøst. Når du skriver at han må slutte å kjøre for fort, og trekker paralleller til barnedrap, forsvinner all fornuft.

 

Han så at han hadde tid og plass til å kjøre forbi den siste bilen i køen, noe som medførte en høy hastighet en veldig kort stund. Hvem her har ikke gitt på litt ekstra under forbikjøring såfremt det er plass til det? Å holde seg til fartsgrensen ved forbikjøring vil i 99,9% av alle tilfeller være idiotisk og livsfarlig.

 

Benbeni har bare hatt uflaks ettersom han ble tatt. Selv har jeg blitt stoppet av sivil ved to anledninger på 6 måneder. 7800 i bot begge gangene. Siste gangen etter at jeg kjørte forbi en sivilpolitibil :) Uflaks kaller man sånt. Det er en del av leken. Mitt tips er: hold deg alltid innenfor "miste lappen" grensene.

For øvrig synes jeg det er rart at bøtene er lavere enn satsene for forenklet forelegg? Er det pga formildende omstendigheter?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår