Gå til innhold

Nyinnkjøpt CLK 200K, 2004mod. Problemer!


bidz

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte en CLK 200 Kompressor i helgen. Den har rullet 106.000km og er full dokumentert og meget pen! Herlig kjøremaskin!

 

Men når jeg kjørte hjem fra Oslo til Trondheim så smallt det skikkelig til i bilen og det rykket til i hele bilen mens jeg lå i 80-90 og kjørte rolig rett fram, jeg trodde først at det var noen hjulmutre som hadde blitt strekt og knekt, eller at det ene hjulet var på vei av... Men det var ikke tilfellet. Derimot så får jeg nå en metallisk ulyd fra det venstre bakhjulet hver gang jeg kjører i en liten dolp, i et veihull, over en fartsdump eller om bare bilen fjærer litt... Og det kommer fra venstre bakhjul.

 

Kan det være fjæra som har tatt kveld? Knekt? Jeg ringte Motor-Trade her i Trondheim og verksmesteren mente at det kunne nok være fjæra som hadde enten knekt eller at bilen fjæret skjevt... Jeg har jo 6mnd garanti på bilen fra forhandleren, og det skjedde 40 mil etter jeg hentet bilen... Så jeg håper og regner med at det går på garantien, selv om garantien ikke gjelder typiske slitedeler, kun motor, gear og slikt... Og fjører er vel i grunn slitedeler... Får se hvordan det går... Noen som har opplevd noe lignende og vet hvilke rettigheter man har i forhold til slikt?

 

Bilen ble solgt med nye 19" med 235/35-19" forøvrig, og har tidligere stått på hjul som sikkert er snillere med understellet (17" på sommer og 16" på vinter).

 

Ellers lurer jeg på om det finnes bedre steder enn Motor-Trade å ta service på Mercedes her i Trondheim? Med greiere priser og lik/bedre kunnskap og rimeligere (originale) deler?

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår