Gå til innhold

kjøp av sveiseapparat

Ranger emnet


Durbie99

Anbefalte innlegg

I tilegg er rørtråd dyrt, derfor vil det ikke være lønnsomt hvis du sveiser mye.

 

Eksempel på dette:

Rørtråd/flusstråd for gassløs sveising iht. standard: SFA/AWS A5.20:E71T-GS. Ø0,9 mm, 0,8 kg.

179,00 kr

 

Iht. standard: AWS A5.18:ER70S-6. Kobberovertrukket kisel-manganlegert, homogen sveisetråd for sveising i karbonstål og lavlegerte ståltyper. Strekkgrense: 420 N/mm².

0,8 mm 15 kg

369,00 kr

 

Hvis du en dag finner ut at du vil sveise sperre på bilen din blir det plutselig veldig dyrt om du har flusstråd. Hvis du da bruker 3 ruller koster det deg over 500 kroner. I tilegg må du hele tiden banke vekk slagget som legger seg på sveisen.

 

Når det gjelder sveising med gass vet jeg ikke så mye om prisene, men tror det koster deg 1600 kroner i året å leie en 25 liters flaske, vet da ikke om du får med gass. Uansett hva slags flaske du har koster etterfylling oppmot 1000 lappen. Du kan også kjøpe 5 liters flaske for 2000-3000, men det varer ikke lenge, og koster nesten like mye å påfylle som de større flaskene.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du sveise.. min erfaring med rørtråd, er at det ikke duger til noe særlig.. karosseri arbeid er håpløst.. har selv minarcmig fra kemppi.. superfornøyd.. mora mi kan sveise med det..

 

+1

 

GENIAL mig det der. Gleder meg til hver gang jeg skal sveise nå :cool:

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Har selv en kemmpi minarcmig 150 og det apparatet er HELT FANTASTISK...

Kemmpi er helt suveren på support og apparatet i seg selv er veldig enkelt og bruke. Lite og lett så du kan bare slenge det i bagasjerommet og ta det med deg hvor du enn vil.

 

Har ti liters gassflaske som jeg eier selv. koster 700 spenn og fylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår