Gå til innhold

trenger råd ang 500hk motor

Ranger emnet


Teddy88

Anbefalte innlegg

hei..har en B230 Fk motor som jeg har gjort en del med... Har vært en prøvetur på rulla og foreløpig bremset 440Hk og 500NM

 

Kan nevne litt som er gjort, så kommer spørsmålet mitt til slutt.

 

Borra til første Over dim , Smiddde stempel. H-råder, 8,5:1 i komp

alt er balansert og vektjustert,

max porta 531 topp, med std innsugs ventiler og 38 ex ventiler,

KGt2 kam, just bart kamdrev, Custom grenrør og innsug, (innsuget er det en svenske som har laga, så vet ingenting om mål osv, Garrett T3/T4 stage5 turbo. Ar.82 Ar.70 med antisurge

50 mm ext wastegate , 3" ex

 

Pectel T2 motorstyring

 

 

Det jeg altså lurer på er det, at etter mapping osv, så syns jeg ikke ytelsen lever opp til effekten på papiret, turboen lader som bare det, men virker ikke som motoren vil ta til seg mer,

Altå man får ikke noen explosiv reaksjon når ladetrykket kommer,, det drar jevnt og trutt hele veien opp, men er liksom ikke det store kruttet,

Jeg tenker med engang på Kam ? Innsug? osv osv..

 

noen som har noen gode råd og tips, dette spørsmålet er mest ment til de som har erfaring med dette og sitter med litt kunnskap,

del gjerne erfaringer me noe lignende... trenger gode råd ;) hadde liksom planer om å få dratt ut rundt 500 Hk, som forhåpentligvis svarer for seg,,,

 

flere specs på motor kan nevnes hvis nødvendig

JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER

PM FOR SPM

eller mail Gettoblaster@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..har en B230 Fk motor som jeg har gjort en del med... Har vært en prøvetur på rulla og foreløpig bremset 440Hk og 500NM

 

Kan nevne litt som er gjort, så kommer spørsmålet mitt til slutt.

 

Borra til første Over dim , Smiddde stempel. H-råder, 8,5:1 i komp

alt er balansert og vektjustert,

max porta 531 topp, med std innsugs ventiler og 38 ex ventiler,

KGt2 kam, just bart kamdrev, Custom grenrør og innsug, (innsuget er det en svenske som har laga, så vet ingenting om mål osv, Garrett T3/T4 stage5 turbo. Ar.82 Ar.70 med antisurge

50 mm ext wastegate , 3" ex

 

Pectel T2 motorstyring

 

 

Det jeg altså lurer på er det, at etter mapping osv, så syns jeg ikke ytelsen lever opp til effekten på papiret, turboen lader som bare det, men virker ikke som motoren vil ta til seg mer,

Altå man får ikke noen explosiv reaksjon når ladetrykket kommer,, det drar jevnt og trutt hele veien opp, men er liksom ikke det store kruttet,

Jeg tenker med engang på Kam ? Innsug? osv osv..

 

noen som har noen gode råd og tips, dette spørsmålet er mest ment til de som har erfaring med dette og sitter med litt kunnskap,

del gjerne erfaringer me noe lignende... trenger gode råd ;) hadde liksom planer om å få dratt ut rundt 500 Hk, som forhåpentligvis svarer for seg,,,

 

flere specs på motor kan nevnes hvis nødvendig

 

OK nå er kanskje ikke jeg noen ekspert akkurat, men første som slo inn i hodet mitt er at du kanskje har litt høy komp? slik at du heller må øke laddetrykket rolig oppgjennom turtallet for ikke å få banking. litt mye baktrykk ville vel kanskje også gi en slags "lat" følelse? kammen kan seff også ha mye å si, men har ikke vært borti kgt2 kammen så skal ikke uttale meg dær.

 

en annen tanke faller til toppen i seg selv... 8v har jo endel begrensninger i sin natur (tenker på pluggplassering og vinklene på kanalene etc.) så at du begynner å nærme deg det potensiale den har med std. innsugsventil er ikke utenkelig.

 

skal ikke pårope meg å ha noen ekstrem erfaring eller noe som helst, men var bare noen tanker jeg gjorde meg når jeg leste innlegget ditt.

Endret av flyfaen

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår