Gå til innhold

Starter ikke, bensin problem.

Ranger emnet


Gunde

Anbefalte innlegg

Greia er att min kjære golf (1994-1996) ikke vil starte.

 

Den begynte med noen små syndromer som svak fusking men ganske så kortvarig ved hver 30mil. Etterhvert ville den ikke starte. Måtte da ha den i gir for så å "skinne" den igang. Etter noen dager med det som løsning så begynte den og fuske konstant når jeg kjørte, men bare ved jevnt turtall. Så fort jeg akselrerte så var den fin.

Dagen måtte jo komme da det ikke var liv i hele tatt. :(

 

Trodde først det var ett tenningsproblem, så tokk ut coilen og testet den i en annen bil, og der virket den uten problem. Kjøpte så nytt fordeler lokk og rotor. Dette hjalp heller ikke, men sikkert ikke dumt og kjøpe anyway. Fant til slutt ut att jeg faktisk hadde strøm helt frem til pluggen og disse gnistra. Men de var knusk tørre så tenkte jo da att det måtte være bensin pumpen. Tok av slangen inn på forgasseren og "skinna" i vei. Bensin kom det nok av, tok også av retur slangen og det kom også der. Så vidt jeg har skjønt så har jeg den mono jet forgasseren.

 

Noen som har noen tips og komme med?

Endret av Gunde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være dysa i monojetten som ikke åpner da? Siden du har bensin inn og ut, men ikke i sylinderne. Vet ikke hva som styrer denne jeg, men det kan være en eller annen sensor muligens...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at denne styres av hallgiver eller en annen form for omdreiningsføler, men her er jeg litt usikker. Hadde startproblem med min golf 3 og, men det var 1,6 med 100hk, og der var det temp.føler som var feilen. Det er nok ikke feilen i ditt tilfelle...

 

Tror det er best å vente til en av golf-ekspertene her inne svarer, det er noen av de her inne :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bensinpumpa. Den store feilen jeg gjorde med samme problemet var å gå utifra at den fikk bensin bare fordi det putra litt ut av slangen. men det skal sprute så det holder! monopointen er sær på bensintrykket(trenger veldig høyt trykk) så prøv med en annen pumpe.

 

en annen ting du kan gjøre for å bekrefte, avkrefte dette er å:

sprute bensin manuelt ned i innsuget mens du starter(du sier du har gnist så det er egentlig ikke noen vits.) og teste monopointen med et batteri mens du starter. hvis du kobler den på strømmen holder den seg åpen.

 

Men jeg er 99% på pumpa di.

Endret av met_fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår