Gå til innhold

Drar til høyre når jeg gasser, venstre når jeg slipper

Ranger emnet


Meatsheild

Anbefalte innlegg

Er noe som har dukket opp den siste måneden, før jeg bytta til sommerdekk.

Som trådtittelen sier så drar den til høyre når jeg gasser, og til venstre når jeg slipper av på gassen.

Jeg kan rikke på venstre forhjul når jeg drar i det klokken 3 og 9. Klokken 12 og 6 er det fast å fint. Høyre forhjul er fast i fisken til alle klokkeslett.

Ser ut som slarket er der hvor styrestangen er festet med en bolt til klumpen hvor bremser og hjulet er fastmontert.

Som du ser er jeg ikke helt trygg på hva tinga heter. Så jeg lurer på hva jeg skal spørre etter på Mekonomen E.L, og er det mye pes å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles endeledd, eventuelt ytre styreledd. Hilsen mekanikeren.

 

 

104732.jpg

 

Det kan være mye pes (som Hulken/Fantomet) å skifte hvis det blanke på bildet er fastrustet til fjærbeinet. Hvis det ikke nytter å slå med en hammer, så trenger du en presse, avdrager eller lignende. Varm gjerne med en gassbrenner først. Varm altså fjærbeinet, så det utvider seg og ikke klemmer så hardt rundt endeleddet.

Endret av buskmann

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de pleier ikek og sitte så hardt at amn trenger og varme de opp da, får du bare noe bra slag på siden av endeleddet med stor nok hammer, får du den lett løs, trenger ikke varme, bare husk og slå på siden av fjærbeinet slik at konheten slipper på endeleddet lett. hehe, eller så har du endeledd avdrager da. det fuinker også toil og få av endeleddet lett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Sånn er det å skru gamle biler. Først drar man av skruehodet fordi mutteren har rustet fast. Deretter må man fram med vinkelsliper og bormaskin for å borre ut restene. Til slutt kommer gjengesettet fram for å lage nye gjenger. Rustløserspray har aldri hjulpet meg en dritt.

 

Beste rådet mot fastrusta ting er varme der det går..

Acetylen apparat er jo det beste, men en litt stor propan brenner hjelper godt på.. Skrur på mye gammelt dritt på jobb hver dag, hadde blitt gal med bare rustløser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste rådet mot fastrusta ting er varme der det går..

Acetylen apparat er jo det beste, men en litt stor propan brenner hjelper godt på.. Skrur på mye gammelt dritt på jobb hver dag, hadde blitt gal med bare rustløser..

 

x2! Bremsetrommel'n på russebilen vår slapp ikke taket før den var nesten rødglødende...

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endeledd løsner du ved og sette jekken din unger, jekk så opp til du begynner å løfte bilen i endeleddet (du har så klart løsnet mutteren først) og bank så på armen som leddet sitter i, 2 slag og den er ute, feiler alldri.

 

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår