Gå til innhold

Letteste bil med v8

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Men det er en Ford grøssss hehe.

 

Tror nok du sliter her men Nova, Tiger v8, Chevrolet Monza, Mustang 79-8x, er nok noen som er ned i mot men veier nok 1200 +/-kg på vekta de au.

 

Min Vega stv med LS1 veier 1280kg som den står men da med tung Jaguar aksel og ikke letta kun forsterka.

 

4v motorer ja det laget Peugeot, Bugatti, Offenhauser for mange mange år siden det.

Direkteinspøytning blei vel laga under ww2 om jeg husker rett.

Overlading ja det er også stein gammalt.

Blokeringfri bremser laget RR i 1908 eller noe på Silver Ghost var det vel.

 

Mao fint lite vi kommer opp med i bil industrien er nytt...

 

Stå på bygg bil og ha det gøy... jeg bygger hus og snart garasje.... til barnevogna... så mekke mekka til pappa hehehe.

 

Så da får Duccen til kona stå på kontoret så lenge.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok du sliter her men Nova, Tiger v8, Chevrolet Monza, Mustang 79-8x, er nok noen som er ned i mot men veier nok 1200 +/-kg på vekta de au.

 

Era

 

Stemmer det med fox mustang. De starter på 1240 kg med rekke4, uten noenting som helst. Skal man ha servostyring, (rask utveksling) rutevarmer, justerbar seterygg etc, veier det mer og mer. I tilleg er de fremtunge selv uten noe motor og utstyr, og har understell fra Fairmont. Med mindre du er forberedt på å bytte litt deler, er ikke dette noe valg. Det er en grunn til at min står på lager..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skam på seg som god chevymann å glemme slike fremragende vogner som Nova og Monza. Får smekk på fingrene av meg selv her nå.

Tanken var med et billig utgangspunkt så kunne man lette bilen vesentlig ut en å komme i konflikt med øvrigheta.

Man kunne bygge en litne motor men samtidig fått en morsom bil for relativt lite penger.

1. gen Nova med en kortslagig 302 og manuell kasse for eksempel.

Under tonnet kommer den neppe, men det løpet er kjørt uansett

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skam på seg som god chevymann å glemme slike fremragende vogner som Nova og Monza. Får smekk på fingrene av meg selv her nå.

Tanken var med et billig utgangspunkt så kunne man lette bilen vesentlig ut en å komme i konflikt med øvrigheta.

Man kunne bygge en litne motor men samtidig fått en morsom bil for relativt lite penger.

1. gen Nova med en kortslagig 302 og manuell kasse for eksempel.

Under tonnet kommer den neppe, men det løpet er kjørt uansett

 

 

Å en 1 gen Nova med glassfiber front, dører, bagasjelokk og nytt front clip burde være 11-1200kg + bur da sef hvis man skal ha leke bil.

 

Men sint småblock i en 1.gen Nova med rett chassi tror jeg er knall gøy.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen!

 

 

Det er helt feil, den er nok tyngre enn 1050 kg, vekt på 1969 Cougar er fra 1460- 1545/1600 kg, alt etter om det er hardtop, convertible, std, XR7 og hvilken motor og utstyr som er i bilen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Autofil, denne måneden, står det "Ca. 1050 kg" på vekt, på denne modellen!

 

Hvis bladet Autofil er like dårlig som TV-programmet var når

det gjelder kildekontroll, korrekur og generelle bilkunskaper.

Så er nok ikke det det beste kilden bruke.

Kjøp heller noen bøker, elller andre blader.

 

Påstanden om at en 1969 Mercury Cougar Cab skal veie 1050 kg

er noe av det villeste jeg har sett.

 

De fleste kilder oppgir en vekt på 1450-1730++ kg på 1967-69 Cougar.Avhengig av utstyr, drivverk og karroseri.

Siden 69 Caben har det tyngste karroseriet så veier den nok minst 1650 kg. Med Big Block noe mer.

Endret av Dart360
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den letteste bilen med v8 som er produsert og mulig å få tak i? Ser da for meg at det godt kan være en veteran..

 

Har lyst på nytt prosjekt og tenkte det kunne være artig å bygge en bil som veide under tonnet og som er godkjent med v8.

 

 

http://www.radicalsportscars.com/range/sr8-supersport-lm

 

Litt usikker på om du får skilter på den i norge, men det skal

være mulig i england.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår