Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Altså, personen visste at han måtte bruke medisin for å ikke høre stemmer mm.

Han velger å ikke bruke medisin fordi disse fører til vektøkning, selv når symptomene vender tilbake unngår han å benytte seg av medisin, eller kontakte helsemyndigheter for å få hjelp.

 

Og nå i etterkant innrømmer han å ha drept, men regner ikke seg selv som strafferettslig ansvarlig på grunn av sin mentale tilstand.

 

Sier i grunn alt....

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

. Og det som er ENDA bedre, er at mange driter i at og forstå dette er en mangeårig spesialist-utannelse, men FUCK DET! Bilforumet.no har svarene. Det at de kommer fra 16-25åringer er bare en liten bagatell.

 

Jeg skal være enig i at innvadrere som kommer hit og stjeler, voldtar og lager kvalm ikke har noe her og gjøre, men de som kommer hit med ett genuint behov må faktisk få hjelp. Og tenk etter i fem minutter, og summér opp alt dere tror disse har opplevd igjennom livet sitt. Bomber som sprenger familier til rips, henrettelser av foreldre, voldtekt av søstre etc. etc. Vi snakker ikke altså om Indre Troms her, så synes dere innerst inne at det er helt uforklarlig at de kommer hit med Paranoia og Schizofreni?

 

Men da igjen; hadde bilforumet's gjeve bruker slitt med dette selv hadde de vært litt mer ydmyke i tonen angående Psykisk helse.

 

 

-Samme hvor jævla mange års utdannelse en jævla spesialist har. Det som er sikkert, er at di hvertfall ikke er tankelesere.

 

Så hvordan i helvette kan di da vite om en passient er helbredet`?? Eller fak`er??

 

Dette jeg sier her kalles logisk tankegang. Er ikke så vanskelig å forstå.

 

 

Siden tydeligvis alle disse menneskene opplever sitat: Bomber som sprenger familier til rips, henrettelser av foreldre, voldtekt av søstre etc. etc.

 

 

Hvordan kan det da leve mennesker igjen i disse landene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Geordie!!

 

Alex, det er en stor forskjell på fysisk og psykisk helse..så den sammenlikningen du har der var rimelig dårlig!

 

Husk nå at et menneske som har en psykisk lidelse er som en tikkende bombe, og vedkommende trenger all den pleien og omsorgen han trenger..og her har det tydeligvis vært en glipp!

 

Irriterer meg at det er så mange trangsynte her på bilforumet..

 

du er jo nettopp den mest trangsynte! Helt rått at du ikke ser det sjøl. Eller når jeg tenker meg om så er dum det riktige ordet.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, personen visste at han måtte bruke medisin for å ikke høre stemmer mm.

Han velger å ikke bruke medisin fordi disse fører til vektøkning, selv når symptomene vender tilbake unngår han å benytte seg av medisin, eller kontakte helsemyndigheter for å få hjelp.

 

Og nå i etterkant innrømmer han å ha drept, men regner ikke seg selv som strafferettslig ansvarlig på grunn av sin mentale tilstand.

 

Og når drapsmannen selv sier at han er i fin form dagen før, og ikke har behov for psykisk hjelp kan en begynne å lure.

 

Senest den 15. desember klokken åtte var hjemmetjenesten hos ham, og det var ingen grunn til bekymring i forhold til hans psykiske tilstand. De diskuterte blant annet forvernsamtalen - noe siktede mente han ikke hadde behov for - og han var i godt humør, ifølge hjemmetjeneste, oppsummerer Aakre.

 

Han presiserer at Bodø kommune ikke har anledning til å utøve tvang i saker som dette, det er det spesialisthelsetjenesten som må iverksette.

43-åringen var som vanlig dagen før

 

Og når han i tillegg skal ha hatt planer om å drepe flere, så er det ikke mulig å skylde på at en var sinnsyk i gjerningsøyeblikket

 

"Flere må dø"

 

Å sitte hjemme og planlegge drap, og spesielt når han skal ha hatt en spesiell nabo i siktet så vitner ikke det mye om en person som handlet på impuls, i affekt e.l.

 

Jævlig irriterende å tenke på at dette skjedde rett borti veien her..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men de som kommer hit med ett genuint behov må faktisk få hjelp"

 

Hvorfor ikke hjelpe dem hvor de er? Blir stadig forundret over denne hjelpa Norge yter. U-hjelp og innvandring hjelper ikke en dritt for det store flertallet.

 

Jeg må virkelig si at jeg er ingen høyreradikal mann, men har stor empati for somalierne og irakere osv, men Norge burde bruke MYE mer penger på å utslette diktaturer og skape demokrati og roligere tilstander i andre land som f.eks. Somalia enn å sende en liten del av dem hit. Når man har fri flyt av sør-somaliere som har blitt utsatt for tortur, blitt forfulgt, sett nær familie dø, er det klart noen av de ikke blir helt "god i hodet" etter hvert, og bør derfor uten tvil ikke få lov til å bli en del av dette samfunnet. Det samme gjelder for Irak og alle andre land vi tar inn innvandrere i hundretusentall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Samme hvor jævla mange års utdannelse en jævla spesialist har. Det som er sikkert, er at di hvertfall ikke er tankelesere.

Hva er viktigst? Og kunne lese boka, eller forstå budskapet? Skal si meg helt enig i at de ikke kan lese tankene deres, men hvis de faktisk forteller dem til de, kan de tolke de, og deretter skape seg ett bilde av hva problemet er, og hva løsningen er.

 

Så hvordan i helvette kan di da vite om en passient er helbredet`?? Eller fak`er??

De kan jo selvsagt ikke vite dette 100% sikkert, men de kan minimere risikoen med behandling.

 

Dette jeg sier her kalles logisk tankegang. Er ikke så vanskelig å forstå.

Sikker?

 

Siden tydeligvis alle disse menneskene opplever sitat: Bomber som sprenger familier til rips, henrettelser av foreldre, voldtekt av søstre etc. etc.

 

 

Hvordan kan det da leve mennesker igjen i disse landene??

Tja, si det? Kanskje fordi ikke alle andre har penger til flybilett\pirater som kan frakte dem, og familien, vekk derifra? Er vel like mange grunner som personer, antar jeg :)

 

Men for all del; ikke missforstå hva jeg skriver her. Jeg er helt for begrenset, selektiv innvandring, av mange grunner. Men hvis vi først får inn en person med alvorlige psykiske traumer, må vi nesten løse det før de kan integreres i samfunnet.

 

"men de som kommer hit med ett genuint behov må faktisk få hjelp"

 

Hvorfor ikke hjelpe dem hvor de er? Blir stadig forundret over denne hjelpa Norge yter. U-hjelp og innvandring hjelper ikke en dritt for det store flertallet.

Dette skal jeg si meg fullstendig enig i. Man må løse problemet der det er; ikke ved og komme med verdiløse fordømmelser fra andre siden av kloden. Problemet ligger vel i det og finne en god, permanent løsning som er bra for alle. :)

 

Jeg må virkelig si at jeg er ingen høyreradikal mann, men har stor empati for somalierne og irakere osv, men Norge burde bruke MYE mer penger på å utslette diktaturer og skape demokrati og roligere tilstander i andre land som f.eks. Somalia enn å sende en liten del av dem hit. Når man har fri flyt av sør-somaliere som har blitt utsatt for tortur, blitt forfulgt, sett nær familie dø, er det klart noen av de ikke blir helt "god i hodet" etter hvert, og bør derfor uten tvil ikke få lov til å bli en del av dette samfunnet. Det samme gjelder for Irak og alle andre land vi tar inn innvandrere i hundretusentall :)

Temaet med innvandring, innvandrere og vold har blitt ett så jækla betent tema at ANTI-rasisme har nesten blitt ett like stort problem som den faktiske rasismen. Men, igjen, en løsning som fungerer; bytte ut diktatur-styre, med demokrati? Skal ikke skryte på meg noen grad i historieforskning eller politisk filosofi; men tror du at disse landene er klare for dette? Vi må ikke glemme at mange av de aktuelle landene har meget sterk religions-tolking, og denne er gjerne ett like stort problem som den faktisk regjeringen (eller mangelen på sådan). Man må rette på ramma før man setter i en kraftig motor, eller så går det skeivt uansett hvor mye man prøver :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen var SYK. Samma FAEN om han har kreft, lungebetennelse, klamydia eller tannstein - han er syk og trenger oppfølging. Her har det tydeligvis skjedd en glipp i helsevesenet som er pliktet til å ta seg av slike tilfeller, intet mer - intet mindre.

 

Du tar selvfølgelig feil, det jeg skrev var at vi lever i et fantastisk godt land hvor staten/helsevesenet er pliktet til å gi tilstrekkelig oppfølging dersom det trengs, uansett sykdom. Ikke at hvis du har tannverk, så har du all rett til å sløye 7 små barn. Prøv å tenk deg litt om før du halshugger meg.

 

Jeg tok selvfølgelig HELT feil av hva du sa. Du sa jo aldri at det hadde noe å si om man var sinnsyk eller hadde tannstein ;)

 

Nytter ikke å ro seg unna når det står svart på hvitt tidligere i tråden.

 

Selvfølgelig var eksempelet mitt overdrevet, men det var et direkte svar til at du mente det ikke hadde noe å si hvordan syk man var, at det uansett var helsevesenets feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne i det minste hjulpet med tilrettelegging av en vellfungerende og sterk regjering, demokratisk eller ei. Ta afghanistan som et eksempel. Vesten pløyde ned Taliban og afghanistan ble et bedre og tryggere samfunn. Kvinnene har fått bedre levevilkår og flere unge får gå på skole. Desverre har vi brukt penger på U-hjelp, når vi egentlig burde ha hatt en massiv innsats for å opprettholde en form for ro i afghanistan og for å holde Taliban nede.

 

Jeg mener vi etterhvert burde prøvd oss på noe av det samme i Somalia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen av dere mener at man burde avlivet noen fordi de er psykisk syke, gjør meg ikke annet enn oppgitt og forundret over hvor lite dere faktisk vet om psykisk helse.

 

Vell han har faktisk drept et annet menneske, da hjelper det ikke at han er syk og trenger oppfølging, har har drept noen og da må han dømmes for det han har gjort, er ikke greit og drepe folk bare fordi man er syk i hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir opp ass!!! Faen så mye idioter her som sitter her og faktisk FORSVARER at en morder er sjuk i huet.. det er ikke hans feil!

 

tror dere alle andre her i verden som skyter andre, raner, knivstikker, voldtar og driver med dritt mot andre er normale ALLE! er sinnsforvirra..! men alle får ulik straff! Slike jævler skulle fra punkt 1 vært fjernet fra samfunnet! det er ingen hjelp å gi noen!

 

Bare se på omgangs kriminelle som er mere inne enn ute av fengsel.. de kommer alltid tilbake. hva hjelper det å straffe noen med 1mnd inne og en bot

 

I N G E N T I N G !!!!!

 

 

Burde ringe bjeller snart! Gjør som usa! eller enda bedre! IRAN!

stein jævlene til døde for å se stygt på deg bare!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell han har faktisk drept et annet menneske, da hjelper det ikke at han er syk og trenger oppfølging, har har drept noen og da må han dømmes for det han har gjort, er ikke greit og drepe folk bare fordi man er syk i hode.

 

"23 Men skjer det en ulykke, skal du bøte liv for liv, 24 øye for øye, tann for tann, hånd for hånd, fot for fot, 25 brannsår for brannsår, sår for sår, skramme for skramme."

 

Spør du meg er ikke det å følge/tolke Bibelen såpass direkte noe bedre enn islamister som følger/tolker Koranen bokstavelig.

 

Jeg må vel nå helgardere meg for flokken som snur og vender på alt man sier.. Nei, han skal ikke slippe uten straff. Nei, det er ikke greit at han, ifølge ham selv, var "sinnsyk i gjerningsøyeblikket". Han burde få akkurat like lang straff som alle andre. Fengsel med terapi og psykiater. Jada "jeg liker ikke innvandrere som bare snylter på Norge"-gutta, det blir ressursbruk, men det er billigere enn om han, når han slipper ut, gjør akkurat det samme igjen.

 

Jeg lurer forresten på om det er tilfeldig at det er innvandrere som er innvolvert i slike saker, om de bare er litt mer klikka i hodet enn oss, eller om vi rett og slett er så dårlige til å integrere innvandrere at de ikke takler samfunnet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om det er tilfeldig at det er innvandrere som er innvolvert i slike saker, om de bare er litt mer klikka i hodet enn oss, eller om vi rett og slett er så dårlige til å integrere innvandrere at de ikke takler samfunnet.

 

 

Eirik

 

Skada av samfunnet de har vokst opp i, enkelt og greit. Og jeg mener ikke av krig, nødvendigvis, men innvandrere fra strenge land, som f.eks afghanistan, eller Irak, er så til de grader påvirka av staten de kommer fra, at ved innvandring til Norge, så burde de omskoleres i hvordan man oppfører seg, rett og slett. De eldre kan man nok bare lære å "fake" det, men om man får tatt ondet ved roten, og lært barn til innvandrere, og yngre folk, at her er det fritt, bare man oppfører seg (strengere straffer er noe som snart må innføres her i landet, for mye snillisme).

 

Uansett, jeg tenkte ikke på innvandrerbakgrunn når jeg laga topicen, men på det at sinnsyke folk slippes ut i samfunnet, og at det er for mye risiko i mine øyne. Og mine innlegg er krasse, da søskenbarnet mitt har vært barnevakt for unga til hun som ble drept, så er mildt sagt forbanna på svinet som er skyldig, og vil at det avskummet skal forsvinne fra jordas overflate, så barna hennes aldri trenger å være redd for å møte han på gata.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke giddi og lest noe her,. Men helt enig, hadde skutt han som gjorde det på flekken selv hvis jeg fikk sjansen, Leste at hun var mor til 2. Way 2 go. herpa oppveksten til 2 barn, ødelagt en familie. ikke noe synd på mongo lide som han. synd på de med downs og greier, men de smiler jo har det gøy hele tiden :)

 

MEn uansett

 

 

Hvil i fred til moren,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår