Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herre, det er tydeligvis mange snartenkte folk her.

 

Denne personen var SYK. Samma FAEN om han har kreft, lungebetennelse, klamydia eller tannstein - han er syk og trenger oppfølging. Her har det tydeligvis skjedd en glipp i helsevesenet som er pliktet til å ta seg av slike tilfeller, intet mer - intet mindre.

 

At noen av dere mener at man burde avlivet noen fordi de er psykisk syke, gjør meg ikke annet enn oppgitt og forundret over hvor lite dere faktisk vet om psykisk helse.

 

Denne saken er jo selvsagt forferdelig tragisk, og all sympati går til de pårørende. Men dere må da for faen forstå at når en person er syk, så må de behandles deretter? Om noen skal straffes i denne saken, så er det ingen andre enn det norske helsevesenet.

Det at en person er syk er da ingen unnskyldning for å ta livet av folk. Er så lei at de sinnssyke skal bli beskyttet til en hver tid.

 

Like latterlig som han somalieren som drepte folk på trikken i Oslo, han saksøkte Ullevål sykehus fordi de slapp han for tidlig ut i følge han selv.. (Hadde han fått være der lenger hadde han ikke tatt livet av noen, yeah right)

 

Og når alle kan si de var sinnssyke i gjerningsøyeblikket for å slippe fengselsstraff har det gått for langt. Så det er ikke det norske helsevesenets feil at gærningene løper rundt og tar livet av andre, det er jo kun deres egen feil.

 

Din logikk tilsier at hvis jeg har influensa kan jeg gå ut, ta livet av noen, og så skylde på staten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Geordie!!

 

Alex, det er en stor forskjell på fysisk og psykisk helse..så den sammenlikningen du har der var rimelig dårlig!

 

Husk nå at et menneske som har en psykisk lidelse er som en tikkende bombe, og vedkommende trenger all den pleien og omsorgen han trenger..og her har det tydeligvis vært en glipp!

 

Irriterer meg at det er så mange trangsynte her på bilforumet..

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, det er tydeligvis mange snartenkte folk her.

 

Denne personen var SYK. Samma FAEN om han har kreft, lungebetennelse, klamydia eller tannstein - han er syk og trenger oppfølging. Her har det tydeligvis skjedd en glipp i helsevesenet som er pliktet til å ta seg av slike tilfeller, intet mer - intet mindre.

 

At noen av dere mener at man burde avlivet noen fordi de er psykisk syke, gjør meg ikke annet enn oppgitt og forundret over hvor lite dere faktisk vet om psykisk helse.

 

Denne saken er jo selvsagt forferdelig tragisk, og all sympati går til de pårørende. Men dere må da for faen forstå at når en person er syk, så må de behandles deretter? Om noen skal straffes i denne saken, så er det ingen andre enn det norske helsevesenet.

 

Mest fornuftige innlegget i denne tråden.

Sånne burde ikke skrives ut, men ikke avlives heller. De er mennesker, og man må ha et bedre opplegg for sinnsyke. Det burde vel være ganske godt mtp at vi ikke har flere slike saker på et år (prosentvis har vel f.eks USA mye høyere vil jeg tro), men ett er fortsatt ett for mye.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha, dere er sjuke i hue. Kapp hue av han, hadde ikke tatt meg to sekunder engang om jeg ikke fikk straff for det da:( noe som er veldig synd.

 

Er så lei sånne klovner som dere som vil heller hjelpe driten enn å hindre at han gjør det rett etter behandlinga er ferdig.

Tipper dere endrer litt holdning når en sånn taper kapper beina av noen i familien deres... KLOVNER!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm... "skjedd en glipp" er så jævli feil å si!

 

Hva med somalieren som gikk banans på oslo trikken for 3år siden og kverka par stk?!

 

Hva med han somalieren som knivstakk 5 stk på byen helt tilfeldig for en mnd siden i oslo?! De var OGSÅ begge 2 under behandlig for sinnslidelser.. men fortsatt fikk jævlene gå friere på gata enn jeg kan omtrent!

 

og POFF der skjedde enda et drap..!

 

Han var sinnsyk i gjerninsøyeblikket...... NO SHIT!!!!!!! gjør man ikke slikt om man er fullstendig oppegående?! og istedet får de en mildere straff enn om du skulle sprengt rådhuset i fillebiter!

 

Norske fengsler og institusjoner er til å le av! det lønner seg å være gjærn og kriminell i norge! Ikke rart folk kan holde på som de vil!

 

 

Skyt pesten!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm... "skjedd en glipp" er så jævli feil å si!

 

Hva med somalieren som gikk banans på oslo trikken for 3år siden og kverka par stk?!

 

Hva med han somalieren som knivstakk 5 stk på byen helt tilfeldig for en mnd siden i oslo?! De var OGSÅ begge 2 under behandlig for sinnslidelser.. men fortsatt fikk jævlene gå friere på gata enn jeg kan omtrent!

 

og POFF der skjedde enda et drap..!

 

Han var sinnsyk i gjerninsøyeblikket...... NO SHIT!!!!!!! gjør man ikke slikt om man er fullstendig oppegående?! og istedet får de en mildere straff enn om du skulle sprengt rådhuset i fillebiter!

 

Norske fengsler og institusjoner er til å le av! det lønner seg å være gjærn og kriminell i norge! Ikke rart folk kan holde på som de vil!

 

 

Skyt pesten!

 

 

:thanks

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy og lese om alle bilmekanikerene som skal uttale seg om Psykisk helse... Kan tenke meg det blir samme vrøvlet som om Sylvia Brustand skulle holde foredrag på rappen om Turbo-ergometri. Og det som er ENDA bedre, er at mange driter i at og forstå dette er en mangeårig spesialist-utannelse, men FUCK DET! Bilforumet.no har svarene. Det at de kommer fra 16-25åringer er bare en liten bagatell.

 

Jeg skal være enig i at innvadrere som kommer hit og stjeler, voldtar og lager kvalm ikke har noe her og gjøre, men de som kommer hit med ett genuint behov må faktisk få hjelp. Og tenk etter i fem minutter, og summér opp alt dere tror disse har opplevd igjennom livet sitt. Bomber som sprenger familier til rips, henrettelser av foreldre, voldtekt av søstre etc. etc. Vi snakker ikke altså om Indre Troms her, så synes dere innerst inne at det er helt uforklarlig at de kommer hit med Paranoia og Schizofreni?

 

Men da igjen; hadde bilforumet's gjeve bruker slitt med dette selv hadde de vært litt mer ydmyke i tonen angående Psykisk helse.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo at det hadde ikke noe å si hvordan syk man var ;)

 

Du tar selvfølgelig feil, det jeg skrev var at vi lever i et fantastisk godt land hvor staten/helsevesenet er pliktet til å gi tilstrekkelig oppfølging dersom det trengs, uansett sykdom. Ikke at hvis du har tannverk, så har du all rett til å sløye 7 små barn. Prøv å tenk deg litt om før du halshugger meg.

 

 

DRFT-R: Ja, det var det som var hele poenget mitt. At dette skyldes en glipp fra helsevesenet, og den syke kan på en måte ikke klandres for det han har gjort. For dere som har erfaring med psykisk syke personer (vil anta at det er svært få mtp. hva størsteparten har skrevet i denne tråden), så vet dere at det de tenker er fullstendig naturlig å utføre. Tenker de "Hey, kanskje jeg skal lakke bilen min rosa og grønn!", så er det det eneste fornuftige for dem å gjøre. De skjønner ikke at bilen kommer til å se helt jævlig ut, og de skjønner ikke at folk kommer til å skue rart på dem. Jeg håper dere ser sammenligningen.

 

Og dette med at han som drepte Bodø-kvinnen var "sinnsyk i gjerningsøyeblikket": det stemmer ikke. Les litt om saken, så ser dere fort at mannen var sinnsyk lenge før han drepte henne.

 

Prøv å tenk dere LITT om saken før dere uttaler dere. Om dere ikke aner noenting om psykisk helse, hold dere til turboer og eksos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D

DRFT-R: Ja, det var det som var hele poenget mitt. At dette skyldes en glipp fra helsevesenet, og den syke kan på en måte ikke klandres for det han har gjort. For dere som har erfaring med psykisk syke personer (vil anta at det er svært få mtp. hva størsteparten har skrevet i denne tråden), så vet dere at det de tenker er fullstendig naturlig å utføre. Tenker de "Hey, kanskje jeg skal lakke bilen min rosa og grønn!", så er det det eneste fornuftige for dem å gjøre. De skjønner ikke at bilen kommer til å se helt jævlig ut, og de skjønner ikke at folk kommer til å skue rart på dem. Jeg håper dere ser sammenligningen.

 

 

SELVFØLGELIG er det hans feil at han drepte en person! UANSETT hvor syk i hue han er, så er det faktisk han som har gjort det... Kan ikke bare slippe folk som har gjort slikt løs igjen, uansett hvor gale de var, og hvor neddopa de er før staten syns det er "trygt" å slippe dem løs igjen... Synd at folk blir så gærne, men jeg vil ikke gå rundt å være redd for at et sinnsforvirra krigsoffer skal ta livet av meg, eller f.eks lillebroren min!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da voldsomt til hvor mange professorer som blanda seg inn her nå da?

 

jeg har ingenting annet å si enn skyt driten. Er billigere med ei kule enn millioner på å oppreise noe som er enn trussel for andre borgere+ finner på noe sinnsykt når han slipper ut like gæren. Slipper dem ut så knærter dem morra eller dama di, skulle likt å sett hvem som står å ser på vedkommende og sier at han trenger hjelp+ pusser skoa hans skinnende reine... du hadde rivd han i to.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nå at et menneske som har en psykisk lidelse er som en tikkende bombe, og vedkommende trenger all den pleien og omsorgen han trenger..og her har det tydeligvis vært en glipp!

 

Irriterer meg at det er så mange trangsynte her på bilforumet..

 

Enig. En kan aldrig vite om di er helbredet eller ikke, etter behandling. Dette gjør at sånne folk er konstant tikkende bomber.

 

Etter min mening har du drept noen så fortjener du straff som alle andre. Er du i tilleg "sinnsyk i bla bla bla" så fortjener en ekstra straff. Som f.eks rehabilitering som en uansett ikke kan vite om virker.

 

Er det sånn at en kan få rabatt for å vere sinnsyk så vil jo alle kalle seg det??

Tenk om han sier han var sinnsyk, men egentlig tenkte klart. Hvordan skal man da finne ut av sånt`??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, personen visste at han måtte bruke medisin for å ikke høre stemmer mm.

Han velger å ikke bruke medisin fordi disse fører til vektøkning, selv når symptomene vender tilbake unngår han å benytte seg av medisin, eller kontakte helsemyndigheter for å få hjelp.

 

Og nå i etterkant innrømmer han å ha drept, men regner ikke seg selv som strafferettslig ansvarlig på grunn av sin mentale tilstand.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår