Gå til innhold

Koble opp innsprøytningsmotor BOSCH L JETRONIC / LUCAS 5CU

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt en 1969 XJ6 hvor det er byttet fra forgasser til en 1979 4,2 injectionm motor. Og så har de gitt opp lurer på om noen har kunnskaper om kobling av ledninger.

 

http://www.jagweb.com/aj6eng/42efi/index.php

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har kjøpt en 1969 XJ6 hvor det er byttet fra forgasser til en 1979 4,2 injectionm motor. Og så har de gitt opp lurer på om noen har kunnskaper om kobling av ledninger.

 

http://www.jagweb.com/aj6eng/42efi/index.php

 

Hei, har dessverre lite kjennskap til den aktuelle bilen, men har noe generell viten.

 

Har du komplett ledningsnett med ECU til motoren din?

Skal dette være kompatibelt med ledningsnettet i resten av bilen?

 

Normalt så trenger ett inssprøytningsanlegg +30, +15, -1, +50 og -31 fra resten av bilen, så må det jo finnes ledning til bensinpumpe®, ofte en del relèer som følger med ledningsnettet(tenningsrelè, pumperelè etc.

 

Det første man må vite er jo hva du har av deler til konversonen?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er komplett med ledningsnett og ECU men jeg må finne de ledningene som skal ha + fra tenning og start, slik at jeg får gnist og dysene åpner, bensinpumpereleet er lokalisert, jeg må kanksje bytte noen ledninger.

 

Tingen er at fra motorledningsnettet stikker det ut ca 12 ledninger. som jeg tror skal til bilen så driver å leser skjemaer og koser meg med multimeter.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du ikke se bort fra at en del av disse kommer fra f. eks starter, vanntempføler til instrument, oljetrykksbryter og går via innsprøytningsnettet.

 

Har du noen skjemaer å dele kanskje?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ducklink, jeg har makne biler (både den du har og den motoren din kommer fra). Har all dokumentasjon på dem også. Ta kontakt om jeg kan hjelpe.

 

Er tankene ombygget med retur-rør og bensinpumpene byttet?

 

Mulig det ville være likeså greit å bare henge på forgasserne igjen. Jeg har gjort denne på en 68 S-type, der jeg byttet motor fra en 1982.

 

Nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var akkurat det jeg satt og tenkte på hva må jeg da flytte over?

 

Tankene er nok fortsatt ikke ombygd men tror pumpene er byttet da de ligger løse.

 

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Endret av Ducklink

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår