Gå til innhold

iRacing

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med iRacing? Lurte på å prøve meg på et lite abonnement for å teste, men om det krever mye innsats og tid for å spille så vet jeg ikke om jeg orker.

 

Det ser helt sjef ut - er jo gutta bak Grand Prix Legends sitt prosjekt. Og de har jo mekka de feteste racing-simulatorene siden tidlig 90-tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjørt iRacing i et år nå og det er fantastisk.

 

Mest realistiske fysikken man kan få, laserskannede baner, og bilene er ifølge de som kjører så å si på en prikk.

 

Alltid fulle servere som er delt opp etter ferdigheter slik at man alltid får noen med samme fart å kjøre med, løp annenhver time, og reglene med lisens og ratinger gjør at det er veldig få startkræsjer og kjip kjøring.

 

Jacques Villeneuve, Dale Earnhart Jr, Danica Patrick er noen av medlemmene foruten simhelter som Greger Huttu, Luke McLean etc.

 

Kjører mest Star Mazda (formelbil), men snart kommer Lotus 79 F1 som blir konge.

 

Mest amerikanske baner, men de er noen av de beste i verden imo, dog finnes Silverstone og snart Mosport.

 

Koster $156 i året og må betale ca 15-25$ for ekstra baner og biler, men helt klart verdt det. (wreckers og useriøse folk forsvinner da de jo ikke gidder betale)

 

Her er en review video:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er litt, men man får med noen biler og baner pluss 60$ i kreditt hvis man betaler for hele året.

 

Men på mange måter betaler man for å være med i liga. Selv rFactor ligaen i norge koster noen hundrelapper i året og alle ligaer koster å drive fra nettsider, servere og noens tid til å organisere osv.

 

IRacing er således den best organiserte ligaen som finnes med de beste serverne mulig, resultater og poeng regnet ut så fort løpet er ferdig osv.

 

Nå er det en pro serie som de beste 250 i hver kategori (bane og oval) kan kjøre og til høsten starter Verdensmesterskapet hvor de aller aller beste vil kjøre i med pengepremier osv. IRacing tar rett og slett mål av seg for å blir en ny sport og sammenlignet med andre sporter koster de også penger å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg kjører også iRacing.

 

Har investert i 3-skjerm-oppsett, og ny PC til anledningen. Har aldri hatt det mer moro foran en PC enn med iRacing.

 

Har kjørt i noen måneder nå, og har brukt noen kroner, men det er verd hver eneste en. Fy flate for en kjørefølelse de har fått til

 

Kjørte en del LFS o.l tidligere, og testet såvidt LFS her om dagen, bare for å se om iRacing var så mye bedre, og det var virkelig en helt annen opplevelse.

 

LFS-banene føltes plutselig altfor glatte, og ga meg ikke den feedbacken gjennom rattet lenger.

 

Håper noen flere nordmenn tar sjansen på iRacing. Gjør ikkeno at det hovedsaklig er amerikansk spill. Ping og linjekvalitet har aldri vært et problem.

 

Kan virkelig anbefales på det varmeste..:) Sees på banen.

 

PS!

Noen som vet om et forum/nettside for norske/skandinaviske iRacere? Har leitet litt, men virker ikke som det er så mange nordmenn som er med ennå.

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår