Gå til innhold

Min golf 3 Variant: "Slammed" SELGES!

Ranger emnet


AndersM

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av "ny" familiebil i slutten av januar.

Det er en 96/97 mod Golf 3 stv med AFN motoren, dvs 110hk.

 

Utstyr som er å nevne er:

El vinduer

El Takluke

Cruise kontroll

Sportseter i sort skinn

Oppvarmede seter

Hengerfeste

Org. tona baklykter

Servo

Sentrallås

Bagasjeromstrekk

El. Speil

Violet metalic

Bilen er godkjent senket

 

Bilen er bra i lakken til å være 12 år gammel. Under har jeg ikke sjekket veldig nøye, men må sveise et par hull da hullene gummipluggene sitter i har blitt litt større enn de skal :)

Har noen planer med bilen, men må ta ting underveis da jeg har en liten kid samt går studerer..

 

Planer er:

Nye hella lykter i golf 4 look

Cleane fangern, men beholde org. profilen.

Emblemfri grill

Justerbart

Felger

Div. ledpærer og xenon

Chip/dyser?

+++++++++

 

Slik så bilen ut når jeg kjøpte den:

 

annonse2.jpg

 

annonse1.jpg

Endret av AndersM

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så etter en studn fant jeg fjernstyring som var plug and play til sentrallåsen.. Så nå har jeg flippnøkkel med fjernstyring :) helt lik nøkkel som på golf 4. Kodet den om hos møller så den fungerer med startsperren :)

 

Monterte også golf 4 girkule og mansjett, samt kortet ned girstanga 3 cm..

 

Så nærmet det seg våren og jeg måtte ha noen felger..

Fikk tak i 8x17 Et35 BBS LM replica(ja er 8" og ikke 7.5" som "alle" er :) ) Kjøpte inn 205/40/17 i Nankang NSII da de er smale samtidig som rimlige :)

 

Noen bilder av de på bilen:

IMG_3397-1.jpg

 

IMG_3404-1.jpg

 

IMG_3402-1.jpg

 

IMG_3403-1.jpg

 

Bilen skal lavere, men må valse/legge inn kanten for å få den lavere og looken jeg vil ha..

 

Har også lakket lyktene innvendig etter disse bildene er tatt, samt fjernet de grusomme kamei lyktesenkerne...

 

IMG_3510.jpg

 

 

Blir forresten valsing til uka :)

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :) Veldig fornøyd med felgene! Og deilig at de ikke er 7.5" breie som alle bbs replica hjul er :)

 

Skal prøve å få valset bilen til lørdag etter jobb, men ikke jeg som skal gjøre det.. Skal bli godt å få klemt inn kanten slik at jeg kan få den et par cm ned :)

 

Mye jobb å demontere rutene? vurderer om jeg skal sote rutene selv.. har rullgardiner til minsten i baksetet nå, men det ser ikke bra ut!

 

Og hvilken film er lett å legge selv og som er bra kvalitet på?

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 96mod golf III gt tdi (90hk) stv, og der var det i allefall svært lett å få ut og inn vindu, måtte bygge om til sveiv. Det var bare å ta av dørtrekk og kjøre ned vinduet litt, då ser du dei greiene vinduet står i (går opp og ned på dei to skinnene) løys mutterane (2stk) og dra opp og ut vinduet. Ikkje den beste forklaringa men håper det hjelper. Er i allefall fort gjort.

Aldri meir Golf. Reparer en feil, få to nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilte Gewindefahrwerk aka justerbart på søndag! :)

 

Håper jeg får det innen helgen! Men har mine tvil.. Kommer i hvertfall til uka :)

Da skal bilen NED!

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bilen senket! Skurdd helt i bunn dvs rundt 120mm

 

Har vært på vacn avd telemark treff i dag.. Så noen bilder en kompis tok:

 

treff2.jpg

 

treff5.jpg

 

treff4-1.jpg

 

treff.jpg

 

treff2.jpg

Endret av AndersM

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hohoho! denne blir rå!

 

 

takk for det! :)

 

har nå gått til innkjøp av splitter nye rails til bilen da mine er litt flasset.. Så de gamle skal bli polert opp å bli brukt som sommer rails :D

 

Tror det kan bli bra :)

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

montert gule pærer i hovedlysa og grøftelysa. hadde xenon i grøft, men de ble så grønne etter jeg sotet grøftelysa.. Så da ble det gult :)

 

meeen got camber?

 

09062009014.jpg

 

og en liten mods som dere kanskje ser? hehe

 

 

 

 

NOEN SOM HAR VENTO FRONT DE ØNSKER Å BYTTE MOT GOLF 3 FRONTEN MIN? FARGE SPILLER INGEN ROLLE!!

Endret av AndersM

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dette staå nå :(

 

11062009015.jpg

 

Clutchen gikk til H*****te.. Så da ble DC stage 1 kjøpt, enkelmasse svinghjul som er balansert, samt clutch som tåler 484Nm :D

 

Håper jeg får clutchen innen 2 uker.. kjedelig uten bil..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde plutselig! tror det er utløserlageret som har løsnet.. for klakker og bråker når jeg står i fri.. belaster jeg clutchen er det ingen ulyd..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår