Jump to content

Selges: Frontskadet Nissan Micra 1.3 Turbo! Prosjekt.

Rate this topic


Gandrudbakken
 Share

Recommended Posts

Heisann!

 

Selger min Nissan Micra K11 1.3 med turbo da jeg ikke kan finansiere gjennoppbygging pga skole...

 

Er ikke helt sikker på hva som er ødelagt, men sjekker opp i det hvis noen viser interresse. Intercooler og turbo ser ut til å ha fått en del skader.

 

Bilen står i nærheten av Sogndal i Sogn og Fjordane!

 

---------------------

 

Kom med bud!

 

---------------------

 

180 HK mer eller mindre, sparker godt ifra på de få kiloene!

 

Tatt ut bakseter og satt inn veltebur (framseter følger ikke med bilen desverre)

Den er senket litt.

Står på noen tøffe vinter felger (gullfargede Speedline felger kan følge med).

Rustfritt effektanlegg sponset av Rustfrittspesialisten etter et Gatebil treff (3" hele veien og 6" endepotte, RÅ lyd).

Turbosmart Supersonic dumpventil (også RÅ lyd:P)

Står et nesten helt nytt Sparco ratt i bilen.

Sideskjørt med sponsornavn.

Handleliste på siden av bilen.

Spesielle dørtrekk, tilpasset høytalere.

Strømkabel til anlegg er lagt opp.

Grønnlakkert med gylne detaljer.

Nyutskiftet girkasse.

 

Mesteparten av det som er gjort ble gjort før jeg fikk bilen, så er ikke helt sikker på detaljene angående hva som er gjort, men sjekker opp i det hvis noen vil ha den. Masse av arbeidet er gjort av Bjørnstad bil.

 

---------------------

 

Trekker MANGE blikk på gaten, uansett hvor du er.

 

Fikk også masse positiv oppmerksomhet på Gatbil for et par år siden:)

 

---------------------

 

Kan også selge deler separat, men ville helst sett denne bilen på veien igjen:)

 

Gi beskjed hvis det er noe jeg har glemt eller hvis dere vil har flere bilder!

 

 

---------------------

 

Bilder:

 

 

1. Bakluke med logo fra en de som har tunet bilen.

bakluke.jpg

 

2. Fronten med skade på venstresiden...

krasj.jpg

 

3. Motorrom.

motorrom.jpg

 

4. Ratt.

ratt.jpg

 

5. Velteburet.

veltebur.jpg

 

 

 

Hilsen Jøran:)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Nå har han vært og sett på den... Brukte litt tid.

 

Han mente at den egnet seg best som delebil, men at delene som står på er verdt en del. Motor, girkasse, dumpvent, etc er bra. Bare intercooler og radioter + litt div frammi der som er knust. Turboen må sveises på igjen men den ser hel ut. Eksosanlegget er også bra mente han (det var verdt en betydelig sum nytt:P).

 

Bilen er godkjent med alt som står på...

 

Utifra det han sa så tenkte jeg på rundt 20 000? Høres det fornuftig ut?

 

Bilen må hentes med henger selvfølgelig, men hvis det er vanskelig og få til så kan jeg ordne med bilen på henger til deg for et par kroner:)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Unnskyld for sent svar...

 

Skal ikke være noe problem å flytte motoren over, men tror ikke motorfestene er helt hele:/ Kilometerstanden har jeg ikke i hodet, men det er ikke så langt...

 

Hvis du hiver over alt det andre fra denne til mordi sin, og kjøper en ny intercooler så tror jeg du kan få masse gøy med det;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By Sina
      IMG_1811.MOV
    • By Vdtuning
      Har akuratt satt i den nybygde motoren min en B230F som er bygd til turbobruk men er ikke turbo i den , problemet er at den tåler ikke lite gass og går absolutt ikke på tomgang.. skyter i luftfilter og virker noe tamm.. 
      Alle pakninger er nye , rotor og fordelerlokk plugger , kont reg timing  , rotorstilling , svinghjul sitter med blankt triggerfelt i starter hull .. tps er riktig mtp klikk i det man vrir litt på rulla..
      Har sveist igjen Egr og tomgangs regulatorhull i innsug .. 
      Må legge til jeg har frest stemplene flate og tatt ut litt i forbrenningskammeret i toppen . Dette er gjørt på måfå ..
    • By mesmra
      Heisann. Jeg har et problem med en 2003 A4 Avant Quattro B6 8E5 2.5 V6 tdi AKE 180hk. Bilen starter og kjører aldeles normalt, men spontant slutter turbo å slå inn og motorlyden endres. Lyden blir skarpere, som om man hører metallet som beveges tydeligere. Den blir treg på gassen, og nekter å passere 3k rpm. Om jeg setter den i fri og setter klampen i bånn drar den seg opp til 3k rpm, blir liggende der litt, og slepper deretter av på gassen av seg selv (selvom jeg bånner den). Rett før den kommer ned til 2k rpm blir motorlyden normal igjen og feilen forsvinner, hvorpå motoren drar opp på 4k rpm i full fart og kan kjøres normalt. 2 minutter seinere er feilen plutselig tilbake. Dette forekommer uavhengig av motortemperatur. Jeg har blenda EGR (og åpna den igjen), skifta MAF og MAP, bytta de to elektroniske ventilene bak venstre lykta, bytta trykkregulatoren ved dieselfilteret, justert innsprøytning (og justert tilbake da det ikke hjalp), sjekka alle slanger etter lekasjer, rensa innsugsventilen som regulerer innsugsluft, bytta bremselyssensor (ikke relatert), bytta veivgiver og rensa turboen. Jeg har også gjort aktive målinger under kjøring og merket at idet feilen inntreffer går boost trykket til null. Alle feilkodene jeg hadde da jeg begynte er borte, med unntak av ikke relaterte ting som komfortelektronikk og slikt. Setter stor pris på om noen vet gode råd, for jeg er grundig lei.
    • By Elmorazer
      Hei!Må skifte turboen på min Honda CR-V  07 mod.2,2 i-CTDI.Noen her inne som vet om det er lett,eller vanskelig å få skrudd den av,og skifte den?
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy