Gå til innhold

Audi 80/90 DIY

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være greit med en DIY-tråd til 80/90-familien.

 

Sleng ut ting du kan gjøre selv med, alt i fra B3 til RS2, stereo,interiør, motor og karosseri.

 

Trenger forresten hjelp til hvordan jeg fjerner motoren og navet til bakruteviskeren på min 80 Avant. Har fått av viskeren,men konet den sitter på og motoren sitter dønn. Tips anyone?

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av bakrutevisker B4 avant

 

For det første må du ta av vindusvisker med tilhørende arm. Skruen kommer du til ved og ta av det lille dekslet over senter av aksel som kommer ut av vinduet.

 

Så må du åpne luka, undersiden av håndtaket sitter det 2 skruer som må taes av, da løsner håndtaket og du kan ta det ut. På min satt det 2 små stjerneskruer på hver side av bunnen av bakluka. Er ikke det på alle, kan være noe med alder.

 

Etter dette så skal du ta av hele bekledningen på bakluka. Ta tar du tak i ett hjørne og napper til deg FORSIKTIG. Den er festet med låseklips inn i bakluka som kneppes ut når du drar i den. Men dra forsiktig. Gjør det rundt hele og tilslutt løsner den. om jeg ikke husker feil er det ca 8stk. festepunkter.

 

Da har du kommet fram til motoren og alt stasj. Da kobler du fra den elektriske ledningen inn på motoren. Etter dette tar du den lille "vannslangen" som går inn på pumpa. Dette er spylerveske. Den legger du knekk på 2 ganger og setter strips på den eksempelvis. Da slipper du at det kommer vann der om du skulle glemme deg en gang og bruke bryteren.

 

Da er motoren klar til og demonteres, den sitter med 2 10mm skruer om jeg ikke husker feil. Når dette er demontert kan motoren draes ut og da kan den støpte ringen taes ut, eventuelt bruke skrujern og vri på den. Så kan du ta ut gummiføringen igjenom vinduet.

 

Håper dette var forstålig

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår