Gå til innhold

Oppgradering av lyd i Golf V... Tips please ?

Ranger emnet


spionas

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en golf V 2.0 tdi sportline med standard anlegg. Dvs høyttalere bak og foran. Totalt 8 stk tror jeg. Cd spilleren vil ikke spytte ut cd platen. Det virker som ikke eject knappen virker. Anlegget er akkurat over 5 år. Noen tips på å få fikset dette ? Uansett så synes jeg anlegget vrenger ganske tidlig. Noe som jeg tror skylder for lite effekt i standard cd spiller/forsterker.. Cd 300 eller hva det nå heter. Er det noen her som har erfaring med kun å bytte ut spilleren med en spiller som Pioneer FH-P80BT double din spiller eller med lignende??????

http://www.pioneer.no/no/products/25/121/61/FH-P80BT/index.html

 

Vil dette gi ekstra trøkk i standard høyttalerene?

 

Jeg har hørt at standard anlegget kun gir 4x20 watt og regner med at Pioneer spilleren er kraftigere.

 

Jeg ønsker helst ikke å bytte ut alle standardhøyttalere så jeg håper på oppgraderinger på elektronikksiden.

 

Gode råd og tips taes mot med stor takk.

 

Håper på noen gode tilbakemeldinger...

Endret av spionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer har 4x50 watt i sine nye 1 DIN spillere.

Sannsynlig tilsvarende eller 4x40 watt i 2 DIN spillerene.

Høyttalerne du har henger med ganske langt. Jeg selv har kjøpt Kenwood dvd og spedd på med 2 stk. 6x9 JBL GTO, subwoofer og Forsterker og beholdt de orginale høyttalerne i dørene framme. Lyden er perverst bra og de uten at jeg har brukt altfor mye penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har den spillaren du henvender til i min golf og den spiller ganske bra. med den spillaren så har du fleire justeringsmuligheter enn den orginale spillaren, slik du kan få den lyden du vil ha. eg har orginale høyttalere og eg kan spille ganske høgt med god trøkk i:):)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
eg har den spillaren du henvender til i min golf og den spiller ganske bra. med den spillaren så har du fleire justeringsmuligheter enn den orginale spillaren, slik du kan få den lyden du vil ha. eg har orginale høyttalere og eg kan spille ganske høgt med god trøkk i:):)

 

Hvilken adapter kjøpte du for å koble til denne Pioneer enheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne treng du.

148d6ba2218766.jpg&bredde=605&rot=0&i=ok

men eg skal bytte min pga man må ha ein boks som går på can-bus systemet slik man kan få acc og dimming av lys bla. men den på bildet funker og men da går ikkje anlegget på tenningen, du må slå det av mauelt.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jettamaster

 

Ja, det var det jeg trodde.

Har akkurat montert samme i min bil, med samme adapter.

Ser den går i en slags visningsmodus når en slår av enhenten. Er det da nok å slå av display(disp) så er det OK ? Eller har det noe jeg ikke har sett ?

 

Gir du også et lite hint når du har funnet en adapter som går på can-bus systemet ?

 

Takker for info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jettamaster

 

Ja, det var det jeg trodde.

Har akkurat montert samme i min bil, med samme adapter.

Ser den går i en slags visningsmodus når en slår av enhenten. Er det da nok å slå av display(disp) så er det OK ? Eller har det noe jeg ikke har sett ?

 

Gir du også et lite hint når du har funnet en adapter som går på can-bus systemet ?

 

Takker for info..

 

samma på min og. da er vist bare å trykke på disp så går det av.

eg har bestillt denne can-bus enheten

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1688

 

og dette kabelsettet

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=316

 

can-bus enheten kobler man til og får ut tenneing, dimming av lys osv osv.

eg bestillte der før påske men det har ikkje dukka opp enda:(:( svarer ikkje på mail heller

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har eg fått tenning på anlegget mitt.

bestillte art 65060 hos acb auto-media.

kobla den mellom orginal plugg og til anlegg, og vips anlegget går av nå nøkkelen tas ut.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår