Gå til innhold

Audi A4 (8E) Avant - små styling hjelp

Ranger emnet


Marianne :-)

Anbefalte innlegg

Nylig blitt en stolt eier av en fantasktisk Audi A4 B6 1.9TDI med med 131hk 02. :roll:

 

Det svarte gullet er lakkert helt ned og blant annet utstyrt med S-line front, xenon lykter, sportsseter i skinn og sportsskinnratt.

 

Men bilen mangler den lille prikken over i'en, og trenger dermed en liten opp-piffing.

 

Har planer om:

- Chrome speilhus

- Baklukespoiler (noen tips?)

- Sote vinduer og baklykter

 

Og her er det jeg lurer på:

Takrails - Hvordan få dette på plass? Er det mulig uten å bruke gjennomgående skruer? Regner med det kan bli fare for lekasje, rust el. om det blir gjort? Har forsøkt å google, men fann ikke så mye. Hvor kan vi få tak takrails i chrom som ikke koster skjorta?

 

Dersom det ikke går å få takrails på plass på en trygg måte, er lister i chrom alternativet. Noen som vet hvor en kan få tak i dette også?

 

Og en siste ting, bilen har originalt navigasjon system med pilanvisning uten kart.

Har lyst på RNS-E eller lignende:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16398417&folderId=1235100

 

Er det VELDIG mye arbeid å bygge om fra enkel-DIN til dobbel?

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

--

Marianne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig blitt en stolt eier av en fantasktisk Audi A4 B6 1.9TDI med med 131hk 02. :roll:

 

Det svarte gullet er lakkert helt ned og blant annet utstyrt med S-line front, xenon lykter, sportsseter i skinn og sportsskinnratt.

 

Men bilen mangler den lille prikken over i'en, og trenger dermed en liten opp-piffing.

 

Har planer om:

- Chrome speilhus

- Baklukespoiler (noen tips?)

- Sote vinduer og baklykter

 

Og her er det jeg lurer på:

Takrails - Hvordan få dette på plass? Er det mulig uten å bruke gjennomgående skruer? Regner med det kan bli fare for lekasje, rust el. om det blir gjort? Har forsøkt å google, men fann ikke så mye. Hvor kan vi få tak takrails i chrom som ikke koster skjorta?

 

Dersom det ikke går å få takrails på plass på en trygg måte, er lister i chrom alternativet. Noen som vet hvor en kan få tak i dette også?

 

Og en siste ting, bilen har originalt navigasjon system med pilanvisning uten kart.

Har lyst på RNS-E eller lignende:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16398417&folderId=1235100

 

Er det VELDIG mye arbeid å bygge om fra enkel-DIN til dobbel?

 

Håper noen kan hjelpe :)

 

--

Marianne :-)

 

Gratulerer med B6!

bilder av bilen da? :)

Angående baklukespoiler ville jeg gått for den originale s-line.

Denne koster litt men har jo 100% passform og er den peneste syns jeg.

Er det ikke takrails på bilen din?

Ikke ofte man ser en avant uten det :)

 

Angående RNS-E så bør du melde deg inn i vw audi club norwegen.

Der får du MASSE info om alt dette her :)

http://www.vwaudi-club.no/

 

Lykke til med bilen og håper du blir like fornøyd som jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrome speilhus kjøper du selvfølgelig hos Quattoroco.no, som gir deg en utrolig god service. Jeg kan bare si deg en ting og det er at Norskbildelesenter utelukker du fullstendig! Så ikke tenk mer på dem hvis det skulle dukke opp en tanke.

 

Baklukespoiler kan du kjøpe rimelig hos Autospar.no eller Bsbildeler.no.

Jeg handlet meg selv en hos Autospar som også har 100% passform og ser bra ut.http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=TSAU12&vg=9039&vgpath=Varekategorier/499/955/9138/9039

There u go:DSC00755.jpg

 

 

Takrails koster deg nok hele lommeboka, da dette også er nok en utrolig ukjent mod for feks Møller, når bilen ikke har det orginalt. Chromlister sier du? Tenker du på rundt vinduene da eller? i såfall så koster dette deg 15.000kr for bare listene, så kommer jobben utenom. Dyrt? Ja.. så ikke gjør det om du ikke har råd:op:

 

Soting av baklykter har du her: Lamin-x.com. Her finner du filmer til hele bilen, lykter osv.. Rimelig og rask levering. også en fet modd;)

 

Btw, gratulerer med ny bil:) Gleder oss til bilder og modds!!:D

Endret av JeanDaniél

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tilbakemeldinger og tips! Fantastisk forum detta!

Mange fine biler var her også :op:

 

Her kommer et par bilder! Mobilbilder sådan, men bedre enn ingenting.

 

Vroooomen.JPG

 

Vrooom.JPG

 

Bilen har som dere ser chromlister rundt vinduene, så når jeg skrev lister tenkte jeg på chromlister på taket der railsene ville vært.

 

Fann desse på Ebay:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Audi-A4-Chrome-Roof-Trim-Molding-2001-2004-05-06-07-08_W0QQitemZ120404658840QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item120404658840&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 

Noen erfaring med lignende? Men vil jo helst ha takrails :D

 

--

Marianne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår