Gå til innhold

Nikdev: 360 - Laav bruksøse

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

Bruksbilen er en blå 1987 Volvo 360Gl. Rullet ca 60K(kirkekjørt av mann med hatt)

 

Jeg hadde litt understellsdeler og felger til overs fra slæddebilen, så jeg bestemte meg for å få bruksbilen skikkelig ned på jorda

 

Den vil også få litt andre oppgraderinger som er nødvendig for å få bilen brukanes

 

 

Standard høyde med 8x13 rotahjula mine:

SL733678.jpg

 

SL733677.jpg

 

Bilen har forresten fått seg en nymotens cd spiller, så jeg kan høre på radio:notin:

 

Vi har slengt på 2,5" eksosanlegget vi brukte på slæddebilen sist sesong

SUC52872.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å få bilen lavere har den arvet spax demperne og 80mm senke fjærer:

SNV12786.jpg

 

Det er ikke optimalt å kjøre med senkeklosser. Så Blad fjærene har Oslo fjærservice smidd ned 7cm..

 

 

De 8cm front fjærene er spesialbestilt fra Irland, jeg visste at original demperne ville bli for daffe men jeg måtte jo prøve. Så de to første ukene kjørte jeg med de lave fjærene og olje demperne som resulterte i heller spesielle kjøreegenskaper...

 

Første test av bilen litt lavere enn før:

SL734252.jpg

 

Kjørte i filler eksosen på en 2km lang prøvetur. Dekkene fikk også smake litt på hulbuene. Bilen fikk raskt på seg vinter hjula igjen..

Endret av Nikdev

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige biler det der ja.. :) Blir det no motorprosjekt? :p

 

Jo med litt jobb så blir de iallefall artige:)

kanskje noen webere men ikkeno stort... Bruker nok $$ på slæddebilen, den har fått seg en skikkelig opphora b23 - 2,5l i år

 

Eksosen ble iallfall hengt mye lengre opp etter mye banning og fy, og kanten på skjermbuene ble slått inn med stor hammer i ekte sleggemekk stil...

 

Da kunne jeg hive på hjula igjen og knipse ett skikkelig bilde:

SL734269-1.jpg

 

Men fremdeles så er ikke bilen lav nok foran.....Og den har kjøreegenskaper som en ustabil vaskebalje

Endret av Nikdev

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for hyggelige kommentarer!

 

dritfet. trengs ikke mye for at den ser bra ut gitt.

 

hørt mye dritt om driv-verk på disse, åssen får du ''sladde-øsa'' til å holde egentlig?

 

Ikke kjøp 340(de med renaut motor) ellers sørg ha i ny olje i kasse og diff! Den røde er like fin selv ettter massivt med herjing og b23.. Drivknutene er ikke så glad i momentsterke turbo motorer det løser jeg ved å kjøre sugis

 

fått volvo 360 helt på hjernen du hehe :) grattis med ny traktor da hehe

 

 

Har hatt bilen i hele vinter... Ble bare litt lei av å bare herje, den fortjente litt tlc også

 

" Var flott du skjønte at slik gårds redskap skulle vaskes i den vaske hallen på easy ja " hahahahahahahhahahahhahahah

 

 

Legg merke til størrelsen på vaskehallen, bilen er for lav til å komme inn på de andre så her kjører vi lastebilvask:ass:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk for hyggelige kommentarer!

 

 

Legg merke til størrelsen på vaskehallen, bilen er for lav til å komme inn på de andre så her kjører vi lastebilvask:ass:

 

Ja den er lavere? skraper omegan så jvæligt under når jeg prøver og kjøre inn i de andre. dukenukem

 

Lastebil vaskehallen har mindre kant?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er lavere? skraper omegan så jvæligt under når jeg prøver og kjøre inn i de andre. dukenukem

 

Lastebil vaskehallen har mindre kant?

 

ja, større åpning iallefall, kan kjøre inn mer på skråss. Også er det billigere å vaske i lastebilhallen..

 

 

Fått valsa buene og dratt av hengerfestet

SL734288.jpg

 

Byttet til gromme dempere foran, justerte samtidig litt på høyden..

SL734273.jpg

 

Så nå skraper diffen:notin:

SL734290.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår