Gå til innhold

Riktige bolter på felger?

Ranger emnet


rasmusen

Anbefalte innlegg

Har en mercedes clk 230 99-modell. Har kjøpt slr 18" felger brukt som jeg skulle sette på idag. Alle dekkene gikk greit og sette på. Da det siste dekket skulle på manglet det bolter til disse så jeg brukte boltene fra de dekkene jeg kjørte på 16" alu.felger. Disse var noe lenger, men uviten som jeg er skrudde jeg disse på. Alle dekkene satt og jeg prøvde forsiktig å kjøre av gårde, men bilen ville ikke rulle. Skiftet så det ene slr-dekket hvor de lange boltene satt og byttet til det gamle. Bilen kjørte da av gårde. Skjønte at det var noe galt med boltene.

 

Hvordan vet jeg at jeg har riktige bolter på de nye dekkene selvom de går rundt? Vil jo helst ikke at de skal falle av!

 

Så er det et problem til.... når jeg kjørte med tre 18" slr dekk og ett 16" bråkte det bak som man hadde en lapp på et sykkelhjul. Kom bakfra så jeg skiftet det ene 18" slrdekket til 16". Kjørte da med to gamle 16" dekk bak. Bråket tok slutt.

 

Noen som har en forklaring? evt et sted hvor de skifter hjul og kan dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bolter som går inn i navet, eller er det muttre som tres på bolter som allerede står der?

 

Hiv de to SLR felgene baki å besøk et dekkverksted, de har bolter i riktig lengde og ordner nok dette for en billig penge.

 

Bråket kan være subbing, er det riktig innpress på felgene?

Og hva er profilen på dekkene?

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår