Gå til innhold

bytting av topp

Ranger emnet


Frhead

Anbefalte innlegg

hei. må bytte toppakning på renault laguna'en min. har en 2.0l 8v, noen som veit om det er mulig å bytte til 16v ? hadde fått litt mer futt i motoren da..

 

også tenkte jeg kanskje kjøpe turboen til en laguna diesel, kanskje få enda litt mer trykk, uten at det blir for mye. noen som veit om det er noe vits i det heletatt, å sette over turbo fra en 1.9 tdi til en ( forhåpentligvis ) 2.0 16v? eller om det går for den saks skyld.

 

mest intresert i toppen, siden det er det jeg MÅ kjøpe først og fremst..

 

takker for alle innlegg :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem 16V ombygginga di, da er det nok lettere å skifte hele motor, og skal du turbokonvertere motor tor jeg heller jeg ville satsa på turbo på 8V-motoren, gir nok kraft og er solidere valg. Samt mye enklere, nå har du en 2.0-8V? Motorkode ?

 

Ellers så er jo V6 den ultimate motoren i en laguna, dog litt tungskrudd dessverre.

1.9Dci er vel en ok motor med 6trinnskassa, går bra, tror faktisk den er 8V den også.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært sweet med v6'ern, men vanskelig å få tak i. tror jeg får en kompis til å prøve å bytte toppakkning først og fremst, så får vi se hvor mye som har gått til hælvette når vi får opp denna motoren.. redd for at det er en del som har gått.

 

tror det er b56 som er motorkoden, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f3r er motorkoden.

 

shit.. det er ikke toppen allikevel.

har kompresjon.. sjekket med kompresjonsmåler, har bytta plugger da startet den i hvertfall, men gikk i ca. 5 sec. før den kvelte seg. har jo tydelig vis bensin og da, siden den starter. noen som har noen tips om hva det kan være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, gammelt smalt toppdeksel.

er visst nok toppen som er gått allikevel. det eller så er tenningshjernen helt looka, tenner av og til, men går ikke, har bensin og bytta en veivakselsensor og tennplugger, så den har tenning hele tiden og, men motoren tenner i luftfilteret.. =S prøvde med startgass, bare sprutet ut igjen..

kjøpt meg en polo nå, så jeg kommer meg på jobb i hvertfall, men fortsatt kjedelig å måtte kaste denna trofaste renaulten.. da kan jeg jo gjøre om renaulten til turboprosjekt, når jeg ikke har skilter på den allikevel. =D

men, må få fikset motoren først. motoren går tungt rundt også, like tungt som en vanlig 4èr med plugger i, når jeg har tatt ut plugga på renaulten, så veit ikke om den er skjært også muligens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket at ikke tenningsrekkefølgen er blitt stokket om når du byttet plugger?

siden den "tenner i luftfilter" og kompresjon er OK....

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår