Gå til innhold

HJELP! MX-5'en starter ikke

Ranger emnet


bidz

Anbefalte innlegg

Var ute med batteriet i dag, og alt fungerte perfekt før. Batteriet er relativt nytt. Satte så batteriet på plass, og koblet til riktige poler (+ på + og - på -, trippelsjekket det).

 

Når jeg så prøver og starte bilen, så skjer ingenting.

 

Jeg vridde om tenningen, og da startet luftvifta og gå, men når jeg vridde om nøkkelen for og starte motoren, så dødde ALT ut, samt at jeg hørte 3-4 "Klikk-klikk-klikk", som hørtes ut som det kom fra under dashboardet en eller annen plass.

 

Har sjekket ALLE sikringer (under dashboard samt under panseret, på venstresiden av motoren (sett forfra)) - og ingen sikringer er gått.

 

Alt er nå helt dødt. får ikke strøm på noenting, og sitter her og skjønner ganske så lite! Har heller ikke noe manual, så jeg vet ikke om det er flere sikringer/releer gjømt en eller annen plass som jeg ikke vet?

 

ALLE tips tas med stor takk! skal egentlig sørover i morgen, men.. ser nå ut til at det blir litt vanskelig nå..

 

En ting dog, etter at jeg hadde tatt ut batteriet, så lot jeg bare + ledningen ligge og slenge inntill karosseriet.. men det skal vel ikke ha noe betydning når det ikke er strøm på systemet (?).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye trøbbel jeg har hatt med batteriet når jeg kjørte gamle MX-5'en, men det er vel ingen tvil om at det er vel en kombinasjon av det at man ikke har "beep" reminder ang. lyktene samt at batteriene til disse bilene virker til å tømmes utrolig fort...

 

Jeg byttet et stk. batteri under den tiden jeg eide MX-5'en, og til og med det nye batteriet hadde en tendens til å tømmes ekstremt fort.

 

Hvorfor, I dunno...

 

Lykke til iallefall! Og tror ikke problemet er evt. noe annet enn at det er feil på batteriet.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Det har ordnet seg nå, sjekket alle sikringer, og alt var helt i orden.. batteriet hadde også mye strøm.. viste seg at det hadde blitt brudd på jordingskabelen til batteriet (jeg drev og bøyde litt på den for og få vaska ordentlig i bagasjerommet). Fikk triksa litt med det, og bilen startet og går perfekt.

 

Heldigvis ikke noe galt :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Hvis det er flere som har hatt lignende problemer er vel kanskje lade spenningen litt lav, den bør være 14.4 volt, man får sikkert kjøpt forskjellige laderegulatorer til den bilen og?

 

skal ikke batteriet i mx5 ha 12,8 volt fulladet?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke batteriet i mx5 ha 12,8 volt fulladet?

Jo det stemmer sikkert det, men det er sikkert bare målt over batteriet. Dynamoen har ofte 14,3-14,4V fra regulatoren.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår