Gå til innhold

problem med kalliper

Ranger emnet


Androis123

Anbefalte innlegg

har just kjøpt nye klosser + skiver. det er motert på den ene siden. problemet er at er så trangt, stempelet går ikke helt inn så det ligegr og bremmser hele tiden. Får ikke opp lufteskruen så er litt vanskelig og overhale, men kan prøve og opne den en gang til.

 

Hva kan jeg gjøre, bare prøve og klemme alt jeg har og se om den går inn? eller kjøpe nye kallipere. det kosta ca 1000 per stykk på gompen.

 

Noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har just kjøpt nye klosser + skiver. det er motert på den ene siden. problemet er at er så trangt, stempelet går ikke helt inn så det ligegr og bremmser hele tiden. Får ikke opp lufteskruen så er litt vanskelig og overhale, men kan prøve og opne den en gang til.

 

Hva kan jeg gjøre, bare prøve og klemme alt jeg har og se om den går inn? eller kjøpe nye kallipere. det kosta ca 1000 per stykk på gompen.

 

Noen ide?

 

Går ikkje stempelet helt tilbake,må den overhales ja.

Bruk trykkluft inn tilførselholet for å få ut stempelet.

Får du ikkje løsna luftenippel er det en "nødprosedyre" å lufte via tilførselslangen/røret. Kaliper må da holdes slik at dette er det høgaste punktet på kaliper under luftinga. Knotete,men går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke åpne lufte nippelen med makt eller riskiterer du å knekke den, kjedde på meg. så bruk sånn rust spray og la det trekke seg inn mot gjengene så litt og litt kommer det seg. er jo mulig å skru av køtingen fra bremse slangen fra kalipern til bremse røret og prøve å trykket stempelet inn

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt overhalnings sett til kalipperne, men du klarer deg uten det hvis pakningene ikke er ødelagt! Bare å smøre opp og kanskje pusse bort rust på stempelen eller sylindern først hvis det er nødvendig.

 

Var bremsene slitt ulikt? Hvis ja, er det jo et tegn på at det skulle vært gjort for en stund siden, da hadde jeg satsa pengene på overhalnings sett. Raaskt gjort og kalipperen blir vel så og si så god som ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår