Gå til innhold

Min kommende rallycrossbil :

Ranger emnet


opasb

Anbefalte innlegg

Driver for tiden på og skal bygge opp en Bmw E30 325i til RCN

 

skal være 100% ferdig 1.mai.

 

 

 

her er noe bilder

 

IMG_0411.JPG

Ny dørk. mye rust før..

IMG_0629.JPG

IMG_0722.jpg

IMG_0728.jpg

IMG_0744.jpg

IMG_0764-1.jpg

IMG_0765-1.jpg

IMG_0767-1.jpg

IMG_0775.JPG

IMG_0774.JPG

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette blir tøft!!

 

Hva slags motor/drivverk skal du bruke da? Om du vil ha bra glassfiber til bra priser på BMW'n din så ta en titt her: http://www.runehansenmotorsport.com

 

Kommer til og kjøre omtrent orginal M20B25. orginalt driverk, og men med sperrediff...

 

har vært i kontakt med runde om glassfiberdeler ja ;) regner med det kommer etterhvert...

 

dette er startfasen min i RCN.. dvs.. jeg kommer ikke til og bruke så mye penger på motor 1.sesong.

 

jeg er lærling med 70% lønn som industrimekaniker..

 

har lagt penger i bilstein dempere, bestilt helt ny biltransport henger, kjøpt avtbart hengerfeste til privatbilen,osv osv...

 

regner med det kommer en M3 motor ja.. om ikke en volvo..

 

men har litt lyst og få tak i en M3 3,2 motor etter jeg så denne videoen. :D

 

 

for dere som skal til sommertreff, jeg kommer til og dra bilen ut på banekjøringa der... :D

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft det der ja.. M3 motor du skal ha i den? :)

 

takk... Blir nokk M3 eller volvo firer...

 

har mest lyst til og ha BMW motor i bilen...

 

mesteparten går jo over til volvo maskin.. hadde vært artig og fått det til og fungere bra med Bmw Maskin ;)

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir vel bra detta;). men det var bare en ting jeg stussa litt på og det var dashbordet, du har ikke laget dette i over 1mm tykkelse?. tenkte bare på vekta vettu. vekt er jo den billigeste trimmen i bilsport.

 

-Ikke noe negativt ment altså men det er bare min mening. hehe;)

 

bortsett fra det så ser bilen veldig bra ut, så ut som godt utført sveise arbeid og slikt. buret så veldig bra ut

 

og bilstein dempere burde jo fungere godt nok;) heller koste på fjørbein og slikt etterhvert om du vil ha bilen helt opp i toppnivået

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir vel bra detta;). men det var bare en ting jeg stussa litt på og det var dashbordet, du har ikke laget dette i over 1mm tykkelse?. tenkte bare på vekta vettu. vekt er jo den billigeste trimmen i bilsport.

 

-Ikke noe negativt ment altså men det er bare min mening. hehe;)

 

bortsett fra det så ser bilen veldig bra ut, så ut som godt utført sveise arbeid og slikt. buret så veldig bra ut

 

og bilstein dempere burde jo fungere godt nok;) heller koste på fjørbein og slikt etterhvert om du vil ha bilen helt opp i toppnivået

 

 

platene i dashbordet er 1mm.. : )

 

ikke noe særlig tungt igrunn....

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var egentlig det jeg tenkte meg serru. men har da sett folk bruke en hel masse stål på sånne ting, også putter dem glassfiber på utsiden igjen etterpå.. da har dem jo forsåvidt bare flytta vekta til slutt

 

hehe. ja..

 

nei dette dashbordet er iaf lettere enn orginalt :P

 

får tro det blir bra

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har jo alt ødelagt bilen med det dashbordet og gulvet.. men stå på=) blir sikkert bra til slutt !=)

 

Haha. hvorfor er bilen ødelagt?

 

dashbordet blir greit til slutt når alle målerne og bryterne er på plass... golvet kan man si var borte før (rust) derfor er det sånn

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. hvorfor er bilen ødelagt?

 

dashbordet blir greit til slutt når alle målerne og bryterne er på plass... golvet kan man si var borte før (rust) derfor er det sånn

 

dashbordet veier jo ett tonn da.. og bilen din blir jo så myk når du har ett gulv uten profiler vill bilen lette på inner hjulet mye lettere enn hvis du hadde hatt org gulv... bare min mening..

Team Laban

Klubbmester NMK Gjøvik

Audi 100 2.5 TDI

Volvo 240 b230E bilcross bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår