Gå til innhold

Fordeler / Hall sender

Ranger emnet


ArcticJag

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har hatt problemer med min 1990 Jetta GT (8V GTi, USA-modell) en stund nå. En gang inni mellom har den bare stoppet. Enten har den kommet seg etter en stund, eller så har jeg tauet eller trillet den i gang igjen.

 

Etter en del diagnostikk ser det ut som problemet er Hall-senderen på fordeleren. Finner ikke at noen selger disse (og sikkert blodpris), så jeg lurer på om jeg kan plukke denne, eller en hel fordeler fra en annen Jetta eller Golf?

 

Fint om noen kan gi innspill.

 

Nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skudd i mørket, men hadde du bilen igang når du tok diagnose? Hvis motor er av, får du feilmelding på hallgiver.

Jeg bytta hallgiver på min golf 3, den kjøpte jeg på bilxtra/cdcardic. Prøv der eller mekonomen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobla ei lyspære mellom den midterste ledninga i Hall-sender kontakten (fjernet litt isolasjon etter å ha flytta på gummihetta) og jord, og kjørte den på starteren. Ikke tegn til glød.

 

Mulig det er en bedre måte å teste den på?

 

Skulle også vist hvor den ledninga går, slik at jeg kan teste kontinuiteten på den. Problemet har vært skikkelig rart, kan oppstå over natta slik at jeg har parkert en dag, neste dag starten den ikke (men starter om jeg triller ned bakken). Nå i det siste har den ikke ville starte i det hele tatt, uansett trilling, tauing eller telefon til Snåsakailln.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen her kan godt være hallgiver ja, men det kan jo selvfølgelig være andre ting... men hvis du skal prøve å bytte denne,så skal det være en enkel jobb. Jeg bytta den på min golf 3(selv om møller sa det ikke gikk an)

Man må ta ut hele fordeleren av motoren, banke ut en splint som holder tannhjulet, løfte opp fordelerakselen og bytte giveren. Den sitter i 2-3 skruer. Det kan lønne seg å merke opp med tusj før du skrur av fordeleren da,så slipper du å stille tenning.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat innom høggeriet og henta fordeleren fra en Golf Pasadena. Ser at den har vakuum-tilkobling, noe fordeleren i Jetta'n ikke har. Hadde tenkt jeg skulle bare bytte over hele fordeleren, men er kanskje tryggest å bare ta Hall-delene. Kanskje jeg forsøker likevel, tar jo bare et øyeblikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår