Gå til innhold

m52 motor med litt ulyd!

Ranger emnet


mosab

Anbefalte innlegg

Har en bmw e36 96 modell, det sitter en m52 motor "vanos". Når jeg starter bilen på morran, ingen tikking, ingen ulyder, men så fort motoren har kommet til arbeids tempratur så kommer det frem noen lyder som er veldig irriterende!

 

Det er ikke noe voldsomt tikking, men mere som svak "kakling"..Jeg kjøpte den i høst 2008. alltid nøye med oljeskift osv..kjører alltid castrol 5-40w på den motoren, det er jo den type olje den skal ha også...vet ikke hva slags olje som ble kjørt på den før heller..

 

Så er det noen som har forslag, hva jeg burde gjøre, eller hva som er galt??...

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Type Motor Skal Tikke eller Kakle sånn smått, Siden det sitter Hydraulistiske Ventiler i M52 motoren!

 

Så du skal nok ikke bekymre deg etter min mening! :)

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Her er åpenbart den ene idioten større enn den andre. For øyeblikket er Bare_B den største av dem, så han gidder jeg ikke engang å svare.

 

MEN:

Å påstå at bilen har hydrauliske VENTILER?

Og at den derfor SKAL tikke?

Hydrauliske ventilLØFTERE tenker jeg vi sier... Det har flere bilfabrikanter brukt i flere år, og jeg har enda ikke hørt om noen som sier at motoren SKAL tikke av den grunn? At det tikker i en motor med hydrauliske løftere vil som regel si at noen eller alle løfterne begynner å bli slitne. Dette i seg selv er jo ikke noe farlig, men ofte litt irriterende for bileieren.

En oljerens kan hjelpe på godt, ettersom du får fjerna en del avleiringer i kanalene på løfterne, og dermed kan det hende du får inn nok olje til at de fungerer optimalt igjen.

Men som sagt, så er ikke litt svak ventiltikking noe du trenger å bekymre deg for... Ikke enda iallfall.

Denne lyden vil sannsynligvis bare bli værre med tiden, og før eller seinere må løfterne byttes.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schnellfahrer:

 

Hydrauliske ventilLØFTERE! Stemmer, Takk for at du Rettet meg der ;)

Beklager om jeg sa noe feil, MEN Lurte på det samme ifjor ang min Bmw, At den Kaklet sånn smått, Og dro da ned til Brennes Auto i Sarpsborg som Driver med BMW. Og fikk da svar som at M52 motoren på 320i Skal Kakle og Tikke sånn smått pga at den har Hydrauliske ventilLØFTERE! Det Gjaldt da en BMW MOTOR! M52! Og når man mener sånn "Smått", så er det jo Såvidt du hører tikkingen/kaklingen! Men om du da mener at Alle motorer Med Hydraulistiske Ventil Lløftere ikke skal gjøre slik? Nei da får du nesten Snakke med en BMW forhandler selv og høre, hva de sier! Så er jeg nesten 100% sikker på at du vil få høre det samme der! Skjønner jo hvis det er Snakk om Voldsom Tikking, Da sier det seg selv at de begynner og bli slitt. Men han sier jo selv at det er sånn smått, med Tikking/KAkling!

 

Jeje!

Endret av BabeMagnetWagon

- VW Touran 08

- Mazda Rx8 Highpower

- Audi A4 TQ 2000mod (Solgt)

- Chrysler Neon Hahn SRT4 270hk (Prosjekt 09/2010)Ferdig! (Solgt)

- Bmw E36 328i cab 98mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår