Gå til innhold

Bremsecalipere fra biltema?

Ranger emnet


RinoL

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd disse? har en 2000mod 1.9 tdi bremsene bak ligger på så mye tyder på at jeg må ha nye calipere.

 

Jeg har ikke prøvd dem, men vet at alle delene til forstillinga de selger er orginale. Kjøpte og bytta øvre bærearmer i januar, og de er fra Biltema med vag delenr på.

 

Men er de med vag nr på så må det vel være greit.

 

Men SVÆRT int å vite det jeg også.

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki....sjekka stempelet i kalipteren da? glir det bra ut å inn? men kan jo være greit å bytte kalipter da.. er såppas billig på biltema da så...er jo ikke værre en å kjøpe dem da.. om det ikke funker så får du jo levert tilbake skiten ... om det er skit da seff:) hehe... du får gi en lyd om du evnt bytter da.. sikkrt flere som lurer fælt på div nye biltemadeler til hallnye biler.. dem selger jo nesten alt til ganske nye vag og slikt så:)genialt!!

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ikke funker så får du jo levert tilbake skiten ... om det er skit da seff:)

De tar ikke retur på varer i brutt forpakning. Langtifra deler som er brukt !!! Jeg har fått retur på brutt forpakning men da har de vært snille og innholdet har vært urørt.

Endret av AutoSnuskus

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at bremse"KLOSSER" fra biltema skriker veldig så hold deg unna disse om ikke du synes det er tøft med "IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHH"

 

Hver eneste gang du bremser ned...

 

Men calipere kan jeg ikke si noe om men som sagt det er vel orginalt ja

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om varen du kjøper blir defekt eller ikke har den funksjonen som er beregnet så skal du få igjen penger eller ny vare.., sånn er jo regelen..du har returrett på alt av varer innen 14 dager.. skal jo holde lengre enn det da:) hehe...bremseklosser skjønner jeg ikke at folk kjøper på biltema en gang.. værtfall til nyere biler... man får jo klossene til en billig penge på mekonomen.. og da er det såkalt "orginaldeler"..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
har brukt klosse fra BT på fler biler ..de skreik ikke....

 

Jeg kjøpte klosser fra biltema til passaten min i god tro. Det er jo bare et slitebelegg tenkte jeg... Faktisk så var det ganske skummelt å bruke dem:

- de hylte ikke, men lagde en slags skrapelyd som minner om den samme lyden som en får når en bremser med klosser hvor belleget er slitt vekk, bare mye lavere.

- Klossene måttte varmes opp før de beit skikkelig. Greit i bytrafikk hvor du bruker bremsen nå og da. På langkjøring opplevde jeg at etter etpar mils kjøring uten bruk avbremsene, så tok dem ikke helt med en gang siden de hadde kjølt seg ned.

Jeg byttet til standard EBC klosser fra brems.no, og disse fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Gammel tråd, men vil bare nevne noe om bremseklosser. Innbremsing av nye bremsebelegg skjer ved hjelp av et tynt lag av slipemiddel på beleggets overflate. Slipemiddelet bidrar til å tilpasse beleggets struktur etter bremseskivens.

 

Grunnen til dette er at belegget skal oppnå maksimal bremseeffekt så fort som mulig. Under denne prosessen kan det oppstå en skrikende lyd som opphører etter noen mils kjøring. Så skriking i starten er helt naturlig. Det betyr ikke automatisk at bremsene er dårlige.

 

Dette gjelder iallefall "Bendix" klosser.

Just because i rock, doesnt mean i'm made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår