Gå til innhold

Nye lykter til Vectra B 97'

Ranger emnet


aicer

Anbefalte innlegg

Hei, er så utrolig irritert over det elendige lyset fra nærlysene mine, møter jeg biler og må slå ned på nærlys er det nesten gull eller granbar om jeg holder meg på veien eller ikke. Har skiftet pærer til noen toppmodell's superlys greier, men merket nesten ikke forskjell...

 

Så derfor vil jeg ha nye lykter, noen som vet om noen som lyser skikkelig og er lovlige? kunne gjerne tenkt meg xenon lykter, men da noen som kan gjøres lovlige, jeg vil ikke betale flere tusen om jeg blir stoppet i teknisk og de finner ut at jeg har ulovlige lykter....

 

Bilen er ikke stylet så lyktene kan være "kule" men eksteriøret på bilen er da orginalt så det bør helst ikke "kræsje"

 

Helst ca pris og link!

 

På Forhånd Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er SÅ elendig lys fra lyktene dine så må man spørre seg om du har full spenning ut til pærene i lykta..måles med et multimeter og spenningen bør være ca. 13 volt med motoren igang. Er det dårlig spenning kan det tyde på dårlig kontakt et eller annet sted. Ellers sjekk EBAY for lykter er mitt råd! Spesielt på tysk ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at dere har så dårlige lys.. Søster har en vectra 96mod som det er kjempe gode lys på! original halogen! Har montert xenon på min egen vectra, både nær og fjern:D eneste som jeg sliter med er at det ene fjernlyset peker veldig mye ned..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er så utrolig irritert over det elendige lyset fra nærlysene mine, møter jeg biler og må slå ned på nærlys er det nesten gull eller granbar om jeg holder meg på veien eller ikke. Har skiftet pærer til noen toppmodell's superlys greier, men merket nesten ikke forskjell...

 

Så derfor vil jeg ha nye lykter, noen som vet om noen som lyser skikkelig og er lovlige? kunne gjerne tenkt meg xenon lykter, men da noen som kan gjøres lovlige, jeg vil ikke betale flere tusen om jeg blir stoppet i teknisk og de finner ut at jeg har ulovlige lykter....

 

Bilen er ikke stylet så lyktene kan være "kule" men eksteriøret på bilen er da orginalt så det bør helst ikke "kræsje"

 

Helst ca pris og link!

 

På Forhånd Takk!

 

Jeg kjøpte mine lykter fra Blomdals Opelhøgg

 

Sorte angel eyes, har xenon i nær og fjærn, linse i nærlys, er ikke lov å montere xenon på vectra som ikke har automatisk høydejustering på lyset eller lyktespyler.

 

Kostet ca 3700.- for lyktene, og pærer medfølger

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sjekket at pæra står riktig montert? Står den ikke ordentlig på plass blir lyset helt feilfokusert.

 

Mitt høyre nærlys virker veldig ufokusert, og jeg tenkte det var reflektoren som var ødelagt. Hvordan vet jeg hvordan pæra skal stå?

 

EDIT: Jeg f tok ut pære og monterte den på nytt, og plutselig hadde jeg mye bedre lys fra høyre nærlys :-)

 

Knut

Endret av knutand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg kjøpte mine lykter fra Blomdals Opelhøgg

 

Sorte angel eyes, har xenon i nær og fjærn, linse i nærlys, er ikke lov å montere xenon på vectra som ikke har automatisk høydejustering på lyset eller lyktespyler.

 

Kostet ca 3700.- for lyktene, og pærer medfølger

 

Var disse med høydejustering som du sier eller kjøpte du sånn rent adapter kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var disse med høydejustering som du sier eller kjøpte du sånn rent adapter kit?

 

disse var ikke med høydejustering, syns de er ganske bra vinklet fra leverandør, har xenon i alle lys og har spurt venner om jeg blender dem, men det gjør jeg da altså ikke.

 

Kan prøve å ta et bilde i kveld og laste det opp så kan du se selv

*edit* Xenonpærer og blinklyspærer følger IKKE med, men valnige halogen til nær og fjærn( H1)

Endret av dogcity

- 96 Opel Vectra B CombiCoupè CD (solgt)

- 06 Ford Focus Combi 1.6 TDCI MS-design (Solgt)

-08 Citroën C5 Dynamique 2.0 HDI Tourer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår