Gå til innhold

Retteråsen, Prosjekter Golf MKII 1,6->16v

Ranger emnet


Retteåsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 344
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Power Coat tror jeg bestemt å mene de har på MECA, jeg tar det gjennom fattern's jobb. Så derfor har jeg aldri kjøpt power coat selv ennå så vet ikke (A)

Tusen takk power coat funker fint på min bil iaf :D

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power Coat tror jeg bestemt å mene de har på MECA, jeg tar det gjennom fattern's jobb. Så derfor har jeg aldri kjøpt power coat selv ennå så vet ikke (A)

Tusen takk power coat funker fint på min bil iaf :D

 

Retteråsen

 

Fine greier :)

Tru hva det koster hvist man skal kjøpe sån? :)

Skulle ha tatt å testa Power Coat ;P

 

Kan man bruke power coat etter man har pusset ned rust å sånne ting og?

Endret av Rudian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har Genwinde tilsalgs! Du skjønner sitter nemlig KW Inox2 på delebilen så jeg selger nok det settet som er mest skroøplig av de to jeg nå har..

Men som sagt jeg legger ut tingene da jeg får ting ut av bilen og har et sted å skru.. Kjipt å selge noe nå, som jeg ikke får levert før om et halvt år f.eks!

 

Retteråsen

 

Skal du selge det settet? Hvor mye skal du ha for det i såfall?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine greier

Tru hva det koster hvist man skal kjøpe sån?

Skulle ha tatt å testa Power Coat ;P

 

Kan man bruke power coat etter man har pusset ned rust å sånne ting og?

 

Hei tja, det skal egentelig fungere å lakke rett på rust, men min entensjon sier at du bør fjerne det som fjernes kan. Og gjøre det seff så rent som mulig! Pris vet jeg ikke, google er din venn!

 

Nå får du slenge ut noen nye bilder snart Retteåsen

 

Tja, mulig det har blitt garasjeplass så kanskje det blir noe å melde i løpet av måneds tid :) !??!?!?

 

Skal du selge det settet? Hvor mye skal du ha for det i såfall?

 

Som sagt, legger ut det jeg skal selge da jeg kan ta bilde av delen løst, eller har mulighet til å skru det ut på dagen. Slik at ikke ''kunden'' må vente endeløst på varen fordi jeg ikke kan få ut fingern!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da tror jeg verksteds plass er i orden, virker veldig som at jeg og to til skal leie plass :)

Så da blir det stort utsalg av deler og slik følg med så lager jeg en egen salgstråd med all mulig skiiit ;P

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk, jeg holder på endelig har jeg og 2 til leid oss verksted plass i Solør-Grue-Vinger omengn! Vil ikke presisere så bestemt hvor enda..

 

Var meninga jeg skulle flytte bilene mine dit denne helga men jobber så blir nok 14 dager til igjen!

Men steget er jo tatt så mangler bare å begynne, og det virker iaf som at lysten på å gjøre noe nå er på plass. Masse ting er skaffet så det skulle bli en pang start nå!

 

Noen som har ærfaringer med Biltema foringer.. Gidder ikk poly og slikt blir for stivt bilen skal ikk bli noen bane bil! Så derfor gidder jeg ikke gjøre den noe mer ukomf, enn den er med gewinde.. Tenkte derfor på å kjøpe foringer fra Biltema om de er noe tess...

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 14 dager altså helgen 12, 13 og 14 mars. Da skal vi lesse inn biler.

Jeg kommer til å begynne med Delebilen, og plukke den samt motoren/e ned. Har muligens fått tak i en ekstra motor som jeg også kan boltre meg på :D

 

Så da kommer det bilder av at jeg og gutta begynner vår tid i verkstedet vi endelig har fått leid!

Dette har jeg gleda meg til lenge, og gleder meg enda mer hverdag!

Gruer meg litt til å få dele bilen på og av henger siden ene bak hjulet har låst seg men det skulle vel gå ;)

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Benja92, liker den selv også !

 

Jepps det har skjedd en liten endring her!

Jeg har kjøpt meg en ekstra motor og ikke hvilkensom helst motor heller!

En GTi 16v 2.0L fra passat. Identisk med Golf motorene men litt større blokk!

Gått kun 136.000km. Hentet fra en Passat 91modell som var skadet bak!

Girkassa som sitter på motoren skulle visst være en G60 02a kasse, den skulle vel gjøre jobben!

Så da blir det å godkjenne bilen med motoren fra delebilen, sette inn den 2.0L motoren og bygge den ''vanlige'' GTi 16v motoren til en værst suge motor vil jeg nå tro :D Eller om jeg gjør omvendt siden den motoren fra dele bilen faktisk er lovlig!

Bilder kommer om 14 dager da jeg skal nedover igjen..

 

Retteråsen

Endret av Retteåsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk sondreW, jeg er tilhenger av bilen din også. Liker den masse! Eller den Golfen du hadde.

 

Motoren er identisk med en ''vanlig'' 16v motor fra golf! Så den er bolt on!

Eneste forskjellen er vel bare litt større blokk, tror HK antallet er likt også men mer NM i 2.0L motoren. Jeg hakke rukket å lest meg sikkelig opp på det enda!

Da jeg så motoren trodde jeg først selv at det var en 1.8L 16v, men så sa selger at det var en 2.0L. Så ingen skjønns messige forskjeller :)

2.0L motoren blir nok en suge motor jeg skal hente masse krefter utav!

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår