Jump to content

Skal bygge mobilt kontor. Trenger råd!

Rate this topic


Recommended Posts

Vi skal bygge et mobilt kontor, og skal ta utgangspunkt i en lastebil med minimum 6,5x2,5m lasterom. Den skal ha sideåpning + lastelem.

 

Vi vurderer lastebiler både over og under 7.5t, men det er en fordel om den er letthåndterlig og relativt rimelig i drift.

 

Hva anbefaler Dere som utgangspunkt? Det blir ca. 10-15000 km pr. år. Hvor mye den kan laste har ikke så stor betydning, men vi ønsker størst mulig lasterom.

 

Våre viktigste kriterier er:

 

- Driftskostnader (service, drivstoff, forsikring)

- Driftsikkerhet

- Mest mulig areal for pengene!

 

Hvilken prisklasse bør vi opp i for å ha en relativt trygg og driftsikker bil?

 

Er det en fordel å importere en bil mtp. momsrefusjon?

 

Håper på svar!

Link to comment
Share on other sites

Vil legge til at vi ser for oss noe i prisklassen 150-250 000.

 

Det som er avgjørende for om vi går over 7.5t er størrelsen på lasterommet. Hva er maks. lengde/bredde/høyde i klassen under 7.5t?

 

Er det spesielle fordeler eller krav ved å gå over 7.5t? (Bortsett fra sertifikatet selvsagt:-)

Link to comment
Share on other sites

Mye forskjellige høyder på skapene også. Om du skal bruke det som kontor, vil du kanskje ha litt takhøyde så du ikke føler deg helt inneklemt. ha det i bakhode om du vet om noe garasje eller lave hinder du skal inn/under.

 

Det finnes også tilhengere for personbil som er laget for kontor. noe å tenke på med tanke på driftskostnader etc.

Link to comment
Share on other sites

Henger er desverre uaktuelt for dette prosjektet. Det tar bort mye av poenget ved det.

 

Jeg har prøvd å finne ut forskjellene i avgifter/driftskostnader på lastebiler under 7.5t i forhold til tyngre. Jeg klarer ikke helt skjønne hvordan avgiftene beregnes. Har Dere noe link til en enkel kalkulator for dette? Eller en enklere forklaring enn tollvesenet sin......

 

I og med at kjørelengden blir minimal i forhold til en vanlig lastebil har dette mye å si. Trolig under 10 000 km. pr. år.

Link to comment
Share on other sites

Like stort(større, egentlig) skap, større motor, og nyere modell:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16567493

 

Og en med VELDIG større skap, og temmelig stor motor. Nytt design på førerhytta også! :) Denne er riktignok kl.2, 15tonn totalvekt

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16480786

Edited by Go-carter

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Link to comment
Share on other sites

Har sett på ulike merker, og vurdert de opp mot hverandre. Det ser det ut som vi ender med en SCANIA over 7.5t. Skapet er 7.5m langt med sideåpning. De er såpass nye at avgiftene er lave. Vurderer litt forskjellige i prisklassen 200-250 000.

 

SCANIA ser ut til å få jevnt over gode tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy