Gå til innhold

porsche 911 996!?!

Ranger emnet


DCA

Anbefalte innlegg

Har lyst å bytte ut Lexusen med en Porsche 911 996... noen som vet no spesielt om denne bilen? hva er lurest turbo eller ikke turbo med tanke på holdbarhet!? og ellers alt!?!?

 

anyone?

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlige 996 og Boxster hadde etter sigende problemer med lagerfeil. Se her: http://www.autofarm.co.uk/pdf/Total911_July06.pdf

 

Editert!

Endret av ian928

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Porsche 996 hadde også problemer med motor på tidlige 3,4 liters motorene, men mye av dette er fikset på garanti. Et generelt råd er vel å kjøpe 2001 modell eller nyere. Når det gjelder turbo og sugemotor så er jo dett 2 forskjellige biler, regn med høyere vedlikeholdskostnader på en turbomotor. Ellers er det vel bare en ting å si om disse bilene at de er fantstiske biler.

 

Har selv en Porsche 964 modell 1992 denne bilen bare går og går bare å skifte olje og stelle pent med den.....

 

Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du virkelig er interessert i å handle deg en porsche, anbefaler jeg porscheklubb-medlemskap FØR du handler.. http://www.p-c-n.no eller porsche-club-norge.no.

 

Her får du ufattelig mye info, sammenligninger, anbefalninger om hvilke biler andre ville foretrukket, useriøse selgere og hvem man bør holde seg unna (har vært et par stygge saker hvor folk har kjøpt bil så meldt seg inn i klubben, og angra bittert på at de kjøpte før de meldte seg inn (lang historie))gode råd, i tilegg til flere "kjøpes/selges" forum for deler og biler - De beste kjøpene gjør man fra de som brenner for merket! ;)

 

996 faller vel en del i pris om dagen, ser ut til at det stabiliserer seg nå, Turbo'n holder seg godt. 966 var jo den første vannavkjølte 911, noe manger ser "ned" på. Samtidlig er det vannvittig mye bil for pengene, de går veldig godt også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka litt forsikring og fant ut jeg gidder ikke sprute penger ut i lufta...så har nå kjøpt coilovers og 20" til den jeg har...hehe.. lage en liten dieselracer av den istedet! så får vi se på porsche til neste sommer istedet! måtte bare ta ett valg nå... :(

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
håper ikke du sjekka på nett hos IF/gjensidige.. vi har folk i klubben som jobber med forsikring.. fikk pressa fullkasko på min porsche ned fra 35000kr som forespeilet på IF/gjensidige sine sider, ned til 12000kr.. :) Menmen, får håpe det blir til neste sommer da:)

 

Jeg fikk også 11000,- hos If når jeg sjekka med dem igår. 16000 km i året og 70% bonus.. Er 33 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Tenkte å bytte inn en RX-8 med en porsche 911 996, siden jeg fikk en ganske god innbytte pris på rx'en. Det er snakk om en 996 1999-mod som har gått 150 000 km. Jeg er helt fersk på porscher, men er dette mye km på denne bilen? Kommer det store (dyre) servicer / utskiftninger når bilen nærmer seg 200'km? Noen som har vært i Tyskland for mtp service etc?

 

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår