Gå til innhold

Avdekket store rustskader etter NAF-test og salg - selgers eller NAFs ansvar?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Solgte bil for 2 uker siden, som var på NAF salgstest uken før den ble solgt. På salgstesten avdekket NAF at det var litt rust i hjulbuer, men nå har kjøperen av bilen hatt bilen på et tilfeldig verkstedsbesøk, og der ble det avdekket at omtrent hele rammen på bilen er kjeks, og ikke bør brukes mer.. Så nå ringer selvfølgelig kjøperen til meg og lurer på hva vi skal gjøre?

Har NAF ansvaret når de tar en omfattende salgstest, hvor de ikke klarer å kartlegge såpass omfattende og "tydelige" feil som at bilen er omtrent gjennomrustet? Skulle jo tro at både kjøper og selger har en viss forsikring når man betaler NAF over 2000,- for en NAF-test..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, skal selvfølgelig gjøre det i morgen, men var nysgjerrig på om noen hadde lignende erfaringer eller innspill..

 

Vil vel egentlig tro at NAF skal ta på seg skyld her, men dem kan jo ikke stilles til erstatning tror jeg, men pengene dine skal du ha tilbake.

 

Men jævli rart at dem ikke klarte finne så ommfattende feil...

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøperen kjøpte sikkert bilen i like god tro, så han skal vel ikke bli lidende heller da?! NAF har ryggen full av advokater, så de greier nok å vri seg unna også. Så da har ingen skylda plutselig?! Nei, mener bestemt at NAF burde ta litt av støyten her ja, hvis de først skal drive med omfattende tester så bør de gjøre det på skikkelig vis også. Iallfall til den prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med stig her, det blir jo helt på trynet når naf står å reklamerer for, ta bruktbil test her, vi sjekker om bilen er i bra stand, akurat som en makedonsk selger på et marked gauler ut at han skal selge brødene sine.

 

De kan ikke ha slike tester og ikke stå for det de gjør, da hadde jeg dratt med meg alle aviser og bilblader dit å spurt om det hele var en spøk(testen altså) en dyr sådan.

 

Nei, her får naf stå for det de har gjort, testen skal jo forhindre nettopp dette, så her er det noen som ikke har gjort jobben sin.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med naf og ta med bilen eller gode bilder av skadene, og snakk med dem først. Ikke noe vits å dra inn presse og forbrukerråd før det er nødvendig, det kan jo faktisk hende at de er villige til å rette opp i dette på et vis.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo soleklart NAF som burde ta ansvaret for det her.

Er utrolig kjedelig for kjøper når noe slikt skjer for det er jo som regel dem som sitter igjen med "driten".

Håper det løser seg for dere begge.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer med NAF tilsier at du sitter i saksa. Etter hva jeg har erfart påtar NAF seg intet ansvar overhode. Har hatt et par mer eller mindre hårreisende episoder med NAF og skyr det vernede bedriften som pesten.

Men atter andre har udelt positive erfaringer med dem, så kanskje du er heldig.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår