Gå til innhold

noe å smøre gjengene på pluggene med?

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg byttet akkuratt pluggene til passaten min (alu topp) og syntes gjengene virket forferdelig tørre når jeg skrudde dem ut. Det gikk heldigvis fint, men magefølelsen min sier at gjengene burde vært satt inn med en eller annen form for fett. Anbefalinger? Hva med aluminiumspasta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig. Stram til pluggene stopper, og så strammer du bittelitt til. Momentskralle er totalt unødvendig. Kobberpasta funker sikkert greit. Dette fungerer utmerket til eksos, og bremser der det blir varmt. Men det er overhodet ikke nødvendig å smøre inn gjengene med fett eller olje. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje eller fett generelt gagner vel ikke akkuart jordingen, som pluggen trenger for å gi gnist... Bruk kobberpasta, det både smører og gir god el. kontakt. Dessuten hindrer det at pluggene setter seg. Den som har montert tørre plugger i ei boble (eller annet luftkjølt) vet hva jeg snakker om. Er ikke få ganger jeg har montert heli-coil i bobletopper etter å ha dratt ut pluggene med gjengene på...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nova Lube (eller tilsvarende). Nova Lube får du på Mekonomen eller fra Relekta.

Kobberfett tørker ut og tåler ikke temperaturen.

 

Er som regel ikke en nødvendighet om bilen får service jevnlig. Men litt nova lube skader aldri (er ikke mye som trengs). På feks Ford/Motorcraft sine plugger uten nickling er det en nødvendighet, da disse gjerne setter seg fast i alutoppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår