Gå til innhold

Leiebil i USA

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ska til USA om ei stund å kjøre Route 66! store drøm !

Så har jeg søkt på google men klare ikkje å finna ein plass der dei leie ut "gamle" muskelbila, som feks 69' mustang eller dodge charger/challenger! si det e meste noge så ein ikje bør unngå når ein fussta ska kjøra den strekningen..

 

så eg lurte på om dåkke her kanskje har hatt nogen erfaringa me dette? eller bare vett om nogen sie så det går an å kikka litt meir på?

 

taKk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett at HERTZ leier ut nye friske mustanger i sort/guld.

 

De er IKKE billige å leie, pluss at man betaler pr. miles for dem også. Da ville jeg ikke leid den for å cruse USA rundt, men for en dag eller 2 for å leke litt, ja.

shelby-gth_1.jpg

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er IKKE billige å leie, pluss at man betaler pr. miles for dem også. Da ville jeg ikke leid den for å cruse USA rundt, men for en dag eller 2 for å leke litt, ja.

 

Kan nok stemme det ja.. sjekka litt i sted.

Ser ut til at det koster over 500$ for en uke for en standard mustang.. fant ikke de "gt'ene" eller hva det er.

+ tillegg for miles og bensin, så blir det nok dyrt ja.

 

Da er det nok billigere å kjøpe en, så selge når du skal hjem.

Men det er selfølgelig litt spennende om man får solgt igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor forskjell på leiebilpriser i usa. fex i New York i manhattan (hvor jeg er nå) koster en premium size bil som Impala ca 100 dollat + per dag. Hvis man så kjørere en utenfor manhattan (15minutter)fant jeg samme bil for 39 dollar. Begge på større utleiefirmaer.

 

Leie gammel muskelbil tror jeg blir vanskelig (les, umulig).

 

Det pleier å hva fornuftig å kjøpepåseg alla forsikringer å da fort none dollar til.

 

Skall en helgetur til Vermont

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du dette leie en bil å kjøre Route 66

Det koster 2390 dollallar per uke i leie 50 miles per dag +0.5 doller per mile over. det blir hvis man ikke tar noen avstikker 1049 dollar så kommer forsikring antar at man på denne typbil må regne med minst 100 dollar per dag. det bli 4139. I tilleg må bilen returneres til samme sted. Det finnes firmer som gjør det men her må man kjør den på lastebil. Hvis man klarere å finne neoen som kan gjøre det med en gang man kommer frem så må man nokk regne med 3 dagers leie i tilleg + transport blir sikker en 2000 +++++ i tillegg

så et sted mellom 6200-7000 dollar for en ukes billeie.

Så spørs det om utleiefirma i det heletat leier ut til en slik reise.

 

Konklusjon det er vanskelig (les umulig ) å leie en muskelbil for en slik tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ha leiebil i usa til høsten,skal kjøre fra vegas til new york. Men jeg skal ha ny bil da, er det noen som har erfaringer med billige og gode firma?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du dette leie en bil å kjøre Route 66

Det koster 2390 dollallar per uke i leie 50 miles per dag +0.5 doller per mile over. det blir hvis man ikke tar noen avstikker 1049 dollar så kommer forsikring antar at man på denne typbil må regne med minst 100 dollar per dag. det bli 4139. I tilleg må bilen returneres til samme sted. Det finnes firmer som gjør det men her må man kjør den på lastebil. Hvis man klarere å finne neoen som kan gjøre det med en gang man kommer frem så må man nokk regne med 3 dagers leie i tilleg + transport blir sikker en 2000 +++++ i tillegg

så et sted mellom 6200-7000 dollar for en ukes billeie.

Så spørs det om utleiefirma i det heletat leier ut til en slik reise.

 

Konklusjon det er vanskelig (les umulig ) å leie en muskelbil for en slik tur

 

Nå aner jeg ikke noe om den økonomiske situasjonen til vedkommende som skal kjøre Route 66, ville bare påpeke at det er fult mulig å leie en gammel muskelbil! :cab

 

Det jeg ville gjort var å kjøpe meg en fin bil, satt den på båt til Norge etter turen og solgt den etterpå

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i usa er det fullt mulig å leie det meste, men høyst sannsynlig (men man kan jo altid prøve det er jo ikke bare Beverly Hills Rent-A-Car som leier ut).

 

Hvis man i det heletatt skal få leid en gammel muskelbil for en slik tur må man nokk inom user groups o.l. å leie privat.

Det er harde tider her (noe som man ikke merker i New York) så kanskje kan man få kontakt med noen som trenger å penger.

 

Det største problemet slik jeg ser det er dog å få returnert bilen for en fornuftig penge.

 

Jeg har kjørt mye i USA kjøre hele usa på tvers i en gammel mustang.....det blir nokk frykteligt slitsomt. Route 66 er ikke spesielt bra og det blir VARMT her på sommeren.

 

Lei en premium size bil fra noen av de store, koster ingenting for retur, behaglige å kjøre (om en kjedelig). Mustang kan man kjøre andre ganger, det er ikke bilen som skal oppleves det er landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
i usa er det fullt mulig å leie det meste, men høyst sannsynlig (men man kan jo altid prøve det er jo ikke bare Beverly Hills Rent-A-Car som leier ut).

 

Hvis man i det heletatt skal få leid en gammel muskelbil for en slik tur må man nokk inom user groups o.l. å leie privat.

Det er harde tider her (noe som man ikke merker i New York) så kanskje kan man få kontakt med noen som trenger å penger.

 

Det største problemet slik jeg ser det er dog å få returnert bilen for en fornuftig penge.

 

Jeg har kjørt mye i USA kjøre hele usa på tvers i en gammel mustang.....det blir nokk frykteligt slitsomt. Route 66 er ikke spesielt bra og det blir VARMT her på sommeren.

 

Lei en premium size bil fra noen av de store, koster ingenting for retur, behaglige å kjøre (om en kjedelig). Mustang kan man kjøre andre ganger, det er ikke bilen som skal oppleves det er landet.

 

landet skal oppleves _med_ bilen ;)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår