Gå til innhold

Fleire utganger?

Ranger emnet


Lada Niva

Anbefalte innlegg

Eg har berre nokon få utganger frå cd spelaren min. Eg trengar nokon fleire, men korleis? Eg har ei lita 6,5 active subw. Kan eg koble til ei ekstra forsterker med fleire utganger og bruke signalkabel frå den nye med fleire utganger til den active med inneb. forsterker? For å so koble til fleire høytalare på den nye forsterkaren?

 

Tenkte noko slikt som undar. På det fyste bildet er det nå, på det undar er det slik eg vil ha det.

 

for1.JPG

 

for2.JPG

Det finnes ikke noe mål som er uoppnåelig, bare du har en Niva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du trenger er en rca spiltter, den spiltter en kabel i to. da vil du ha de signalledningen du trenger. en annen liten ting jeg så på tegningen din er at du hadde tenkt til å trekke to ledninger fra batteriet. det er ikke no vits i. du legger bare en litt tykk en og like ved forsterkerne setter du på en delings boks. den deler da strøm ledningen i to, en til hver forsterker.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, men skjekk også om det er utgang for signal på den aktive subben din. det hender at der er en utgang til rca hvor ubehandla signal blir sendt bare rett igjennom.

 

finnes og så en splitter som går andre veien. altså han til to huner. da må du legge to signalkabler hele veien fra spilleren. det er det beste viss ikke forsterkerne skal ligge på samme sted.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

En annen ting du kan gjøre, som kanskje er bedre, er å kjøpe f.eks en Audison forsterker til de andre høytalerene dine.

 

Da kobler du de to signalkablene inn i den, konfigurerer den slik at den spiller alt over f.eks 100Hz, og sender alt under det, til den aktive sub'en din.

 

Kanskje en Audison LRx2.250

 

Helt enig, bedre kvalitet blir det. Men dyrere! Men her er mange forsterkere som gjør det samme. Så prisene varierer en del. Sjekk ut forsterkerene til både VIBE og Lanzar.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår