Gå til innhold

Hjelp til poleringsmaskin.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det her har blitt dyrt gitt...hehe. Gleder meg som en liten unge til å bruke alt dette på bilen, venter bare på været skal bli bedre.

Kan ikke stå ute på gårsplassen nå og skumlegge bilen og vaske den to-tre ganger for å så polere, vokse m.m bilen i garasjen. da trur nok naboene det har klikken for meg :), men det har det kanskje gjørt også siden man bruker så mye penger på vaskmiddler :)

 

Det eneste jeg mangler nå...trur jeg :) er noen jeg kan bruke på dashbordet og andre plast komponenter innvendig i bilen. Er det noe dere anbefaler der? pluss noe å vaske rutene med. Dette skal brukes til en ny bil.

Så må jeg ha prickbort, noe jeg skal bestille fra godkjemi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(*) noen jeg kan bruke på dashbordet og andre plast komponenter innvendig i bilen. Er det noe dere anbefaler der? pluss noe å vaske rutene med. Dette skal brukes til en ny bil.

Så må jeg ha prickbort, noe jeg skal bestille fra godkjemi.com

 

Dashboaret er som regel i vinyl, og oftest de andre komponentene også. Plastdeler er som regel en utfordring å få bra, og få det til å holde, mens til vinyl finnes det mange forskjellige midler som er bra.

 

Det som er best, er midler som ikke blir blanke, men lar deg beholde den silkematte "originale" finishen. Da er det også litt teknikk med i bildet, personlig foretrekker jeg å spraye vinylfornyer/beskytter på en fuktig klut og tørke med denne. Da blir det jevnt og fint, og ikke blankt hvis du har kjøpt et "godt" produkt.

 

Det finnes som sagt mange bra alternativer (og mye dr*tt) og det blir ofte en smakssak hva man liker. Personlig foretrekker jeg Meguiar's Tech Protectant fordi jeg liker den "nøytrale" finish'en, samtidig som den beskytter lenge og er vanvittig drøy i bruk.

 

Til nytt og relativt rent glass liker jeg Meguiar's glass cleaner. Til "innrøyka" biler bruker jeg CRC Aviation glass cleaner først, så Meguiar'en.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at man kan kjøpe en maskin fra biltema og bruke Meguiar's pads på den. Eller er den maskinen dårlig? Noen som har prøvd none billig maskiner her?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å bruke "billig-maskiner," men de har ofte lavt dreiemoment og er vanskelige å bruke fordi man får store turtallsforskjeller etter hvor mye press man har. Dermed blir det lettere å få lakkskader..

 

En "proff" maskin har elektronisk opprettholdelse av turtall, høyere dreiemoment og oftest bedre ergonomi. Priseksempler fra rundt 2500,- (Hitachi) 3000,- (Metabo, Makita) opp mot ca 5000,- (Flex)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne pakken ?

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-meguiars-kit/prod_416.html

 

Riktignok fra uk, men sparer vel noen kroner.

Kjøpte du denne eller?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv tenker på å skaffe meg et verktøy som jeg kan bruke til polering.

 

Så det jeg trenger er:

- En brukbar poleringsmaskin

- Pads.

 

Hadde lissom ikke så lyst å bruke for mye penger på det, men må man, så må man. Hadde litt lyst på en poleringsmaskin som man både kan rubbe og polere med. Det som da er viktig er at den er av en sånn type som gjør at jeg ikke brenner lakk. Har jo aldri gjort dette før, så trenger noe som er skånsomt, og som samtidig gjør jobben.

 

Tror G220 kan være det som er tingen for meg. Men, er det andre maskiner som kan gjøre samme nytten og ikke ligger så høyt i pris? Eller kan jeg klare meg med noe billig maskiner fra Clas Ohlsson eller Biltema mot at jeg kjøper skikkelige pads?

Endret av Mawerick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår