Gå til innhold

Hjelp til utskifting av original stereo - BMW 525

Ranger emnet


Gunders24v

Anbefalte innlegg

Har begynt med en ørliten oppgradering av bilstereo'n i min BMW 525i 1990 mod. - Byttet ut de 20 år gamle høytalerne foran og bak *sitter fortsatt under original deksler ser smooth ut*

 

Byttet ut original-speakers med Rockford Fosgate *Punch* serien, og det ble ganske så bra :)

 

Men!! Oppå dashbordet er det to små diskantere - som det aldri har vært lyd i, tydeligvis (hverken gamle eller de nye gir lyd fra seg, så tydeligvis ingen strøm), så jeg vurderer og legge nye ledninger..

 

Hvordan gjøres dette? fra CD-spiller og opp til dashbordet på venstre/høyre side, finner ikke ut hvor de gamle går henn..

 

Håper at noen her har peiling og tar seg bryet med å svare :)

BMW 525i 24v 1990 mod. - Puff og knug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar..!

 

Skal bruke ledningene som fulgte med diskante'n, men, hvor på spilleren skal dem kobles inn? o.O

 

Kan jeg *tjuvkoble* dem innpå høyre og venstre frontspeaker? *er høytalere nede ved foten og diskant oppå dashbordet*

Høytalerene nede ved foten - sine ledninger- er vel de som står i ISO-boxen?

 

(ISO - opplegg)

 

Eller - kort og greit - Hvor skal ledningene kobles til? *i spilleren*

BMW 525i 24v 1990 mod. - Puff og knug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt med en ørliten oppgradering av bilstereo'n i min BMW 525i 1990 mod. - Byttet ut de 20 år gamle høytalerne foran og bak *sitter fortsatt under original deksler ser smooth ut*

 

Byttet ut original-speakers med Rockford Fosgate *Punch* serien, og det ble ganske så bra :)

 

Men!! Oppå dashbordet er det to små diskantere - som det aldri har vært lyd i, tydeligvis (hverken gamle eller de nye gir lyd fra seg, så tydeligvis ingen strøm), så jeg vurderer og legge nye ledninger..

 

Hvordan gjøres dette? fra CD-spiller og opp til dashbordet på venstre/høyre side, finner ikke ut hvor de gamle går henn..

 

Håper at noen her har peiling og tar seg bryet med å svare :)

Hvis du demonterer hanskerom og deksel under ratt, vil det være enkelt å strekke nye kabler til diskant. Husk delefilter til diskant. Det holder med en kondensator. Dette selges på velassorterte bilstereobutikker.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du koaksialhøgtalere framme. (diskant oppå høgtaler) http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=65&katid=16&mid=m436&id=&vn=736

Eller kjøpte du komponentsett? (diskant er løs + eit løst delefilter) http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=66&katid=16&mid=m436&id=&vn=736

 

Kjøpte du komponentsett, so bytter du ut diskanten med den har kjøpt no. Høgtalerledningene ifra spiller skal gå til delfiltrene. Ifra delefiltrene skal høgtalerledningene gå til høgtalerene.

Kjøpte du koaksialhøgtalere framme, og har lyst til å ha diskanter oppe. Kjøp deg eit komponentsett istedet!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår