Gå til innhold

Informasjonstråd om 240 Turbo som bygges opp=) BILDETUNG TRÅD=)

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

hei, har vært på forumet her inne nå ganske lenge å har tidligere hatt en prosjekt tråd.. kjøpte meg en 90 mod 240 helt orginal som har blitt bygd om litt hit å dit med fk motor å getrag kasse diff brems på den audi rs2 stoler foran senket ganske mye med kappa senkefjærer og hadd konidempere..

 

orker ikke si om alt jeg har gjort men har gått mye penger som folk vet det gjør til biler..

 

så gjorde jeg kukstykket og etter en sladd etter vanlig vei i litt mye fart å havnet i grøfta.. ikke en eneste skade på bilen men bilen sto fast så noen tilkalte politiet som vet GODT hvem jeg er så tok lappen skiltene å bilen til biltilsynet OOOOI..

fikk en bra mangel lapp men har skrudd alt tilbake og fådd godkjent med turbo no:)

 

satt inn bilen før helgen og begynt å ribbe:-)

 

Bilen det er snakk om=)

 

06032008097.jpg

 

24012008072.jpg

 

 

GAAAMMELT bilde, men har de felgene

PB230080.jpg

 

 

det som jeg skal nå er skifte råder, topp til portet 531, innsug til ett ganske rått et, (egentlig til cossie men blir omsveiset)

intercooler fra KRB, 630 ccm dyser, 400 hk chipper, 3 toms eksos(er på allerede) t34 turbo som butter på 420-450 hk..

ellers er bur innkjøpt, bestiller coilovere fra pedersens over helga, om ikke noen vet om noe billigere! coilovere både foran og bak:)

foringer og unibolts i understell, nye bensinledninger og bremserør hele veien, fuelcell, 4 punkt seler og div div sånn småstæsj =)

blir en ren sommerbil dette da jeg har en 77 mod 242 til bruksbil nå=)

og ja, helt på å glemme.. bilen skal lakkes opp nå i svart farge, hele bilen ribbes nå=)

 

tips å triks og kommentarer er noe jeg setter stor pris på:-)

skal prøve å få opp bilder av starten i garasjen som ligger på telefonen nå, problemer og kople til datan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

19022009075.jpg

 

19022009076.jpg

 

rett etter den ble satt inn i garasjen:) skal bort i morgen fortsette ribbe, tar bilder omgående som jeg skrur og kommer til å legge ut=)

 

orket ikke ta flere bilder siden det nå ser ut som orginal 240, kjedeli:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft. lakkerte fangere er nice

 

Må bytte grill og panser selvfølgelig, samt den plata over torpedoveggen. Siden du skal lakkere alikevel så er jo det fort gjort. Den med lufterillene i.

 

DSC00046.jpg

 

 

Her ser du Trond gjorde det samme på vogna si

Endret av espen_mg

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så man må ikke bytte frontplata altså?:-) har jo panser og da også plata over torpedoveggen på en delebil som skal kjøres til vrakern snart=)

hvorfor må man egentli bytte denne?:-)

 

må vel kanskje få meg gamle bagasjeromslokket bak? jeg har jo det buete å gr. a vingen! er jo bare så som så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder av intercooler..

ser inni røret at det er en plate sveiset inn for å føre deler av luften til nedre del av intercooler for best mulig kjøling og få brukt hele kjøleren:)

 

22022009077.jpg

 

22022009079.jpg

 

22022009080-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei okei, jeg fatter=)

 

ja kanskje man skulle gå får flatnose.. liger begge 2 men synes liksom flatnose er mere race, og det jeg satser på selv om maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja satser på å få litt mos nå:-) blir det rundt 400 hk er jeg fornøyd nå til sommern, satser på å få alt ellers strøkent for så neste vinter bygge videre motormessig:-) men ingen ting jeg orker tenke på enda, først få biln strøken:)

 

skal bort i garasjen etter jobb å ribbe videre:-) kan få tatt litt bilder av innsug å div ribbebilder i daG=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får se får se angående dette, ingen ting er bestemt=)

 

vært i garasjen i dag å pjusket litt=) begynte ribbingen i dag=)ser at jeg er heldig egentlig ang rust:) er bare ett lite hull under og overflate i bagasjerom, men det i bagasjerom har lite å si siden jeg skal bygge fuelcelln hær=)

 

glømte innsuget på jobb så fikk ikke tatt bildet av dette i dag, men satser på huske det i morgen:-)

 

tatt noen bilder av bilen slik den står i dag=)

 

start av dagen

23022009082.jpg

 

så kommer vel litt uti og slutten av dagen=)

 

23022009083.jpg

 

23022009084.jpg

 

Fikk besøk på verkstedet:

 

23022009085.jpg

 

23022009086.jpg

 

23022009089.jpg

 

23022009090.jpg

 

23022009092.jpg

 

23022009087.jpg

 

 

 

håper bilder faller litt i smak i alle fall=) fådd gjort litt da, i morgen tar man resten av interiør(dash, taktrekk og hatehylle, pluss motor gir og litt småting=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for flatnose! :) ser du fikk svar på det med tordepoplata. frontplata kan være som den er.

 

86 bakluke ser basj ut med grp a vinge ja. røsk med gamle luka om du har delebil.

 

Blir drittøft med det <-86 stuket.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår