Gå til innhold

Start problemer, saab 9000cs, ingen bensin til motor, men gnist.

Ranger emnet


Persoyvind

Anbefalte innlegg

Hvis ikke hoggern har den delen jeg trenger, noen som veit hvor andre steder jeg kan lete? hørt med hoggere, og føler det er litt dumt å betale 2-3 tusen for denna lille delen. (som saab forhandlere selv vil ha for den)

Kanskje noen veit hvor i motorblokka den er å finne? fant den ikke selv.

 

Eventuellt om noen har denne delen, og vil sende unna denne delen.

Endret av Persoyvind

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig montert en helt ny "veivaksel giver"

 

Men den starter F**N meg ikke nå heller :\

 

noen som har andre forslag?

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tipset jeg kan gi er at du registrerer deg på STCN-forumet :) Det er gratis og du får tilgang til nesten alle underforum. MYE bra kunnskap her, kunne ikke klart meg uten :D

 

http://www.saabturboclub.net/

'97 BMW 523i

[x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v

[x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v

[x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2)

[x]'88 Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Ang. startproblemer med Saab 9000cs, har jeg disse erfaringer.Byttet bensinpumpe 2 ganger hos Saab verksted i Drammen og Moss.

Etter 18000 km streiket bilen igjen. Den ville ikke starte, selv om pumpe 2 var 1 måned gml!

Tilkalte en eldre kar som hadde drevet bensinstasjon og verksted i 40 år, og lot han kikke på sakene.

Han nappet ut releet til bensinpumpa, kortsluttet de 4 hullene med 2 bøyde ledningsstumper, og satte på tenningen. Da brummet pumpa igang. Deretter satt han på releet fra en annen saab, og bingo gikk bilen som en klokke. Kunne spart 7000 , dersom verkstedet Hoien i Moss hadde prøvd det samme! Byttet og til ny coil som og kostet mye, kanskje ønødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår