Gå til innhold

Hvem har vikeplikt i dette tilfellet?

Ranger emnet


pierce007

Anbefalte innlegg

Jau, tror ikke dette burde være noe særlig tvil.

 

Jeg har da alltid forstått det sånn at så lenge det ikke finnes skilting som skulle tilsi noe annet (forkjørsvei, vikeplikt, lysregulering osv), så gjelder høyreregelen ...

 

Det DRFT-R serverte over her håper jeg ingen spiser.

 

Og forresten, om det er som du skriver på diskusjon.no, at du faktisk sto stille, så skulle det ihvertfall ikke være noen sak..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden vi er inne på dette med vikeplikt hit å vikeplikt dit :)

 

Se hva som skjer etter 6 min :D

 

 

//M

 

Hæhæ! En klassiker ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Du har ikke nødvendigvis vikeplikt når du kommer ut fra en parkeringsplass (altså ut på veien).

 

Som lavamakt skreiv, er en parkeringsplass definert som 'veg' i trafikkreglene. Og vegkryss er definert som ssted hvor veg krysser eller munner ut i annen veg". Det avhenger selvfølgelig at parkeringsplassen er åpen for alminnelig ferdsel.

Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også vært borte i akkurat dette tilfellet med kolisjon nettop i inn og utkjøring av parkeringsplas.

FØRER AV BLÅ BIL HAR FAKTISK SKYLDA.

Dette begrunnes med att RØD bil kommer kjørende på tilførselsvei ned mot offentlig parkeringsplass.

 

Jeg hadde og BLÅ bil og ble temmelig arg på Gjensidige og Lennsmannen i distriktet mitt.

Jeg trodde regelen om rangordning av veier forsvant på 80 tallet jeg og det praktisertes høyrteregel inne på ett område men nix.

Råner kælte rum mei da je å Mantan va Tennåringer... nytt begrep på ungdom i dag? Ånei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også vært borte i akkurat dette tilfellet med kolisjon nettop i inn og utkjøring av parkeringsplas.

FØRER AV BLÅ BIL HAR FAKTISK SKYLDA.

Dette begrunnes med att RØD bil kommer kjørende på tilførselsvei ned mot offentlig parkeringsplass.

 

Jeg hadde og BLÅ bil og ble temmelig arg på Gjensidige og Lennsmannen i distriktet mitt.

Jeg trodde regelen om rangordning av veier forsvant på 80 tallet jeg og det praktisertes høyrteregel inne på ett område men nix.

 

Hva var det jeg sa?!.. Hvor i helvete praktiserer du HØYRE REGEL på en lukka plass? som f.eks p-plass!?!

 

Den blå bilen som kom fra siden har skylda ! At han sto stille?.. hvor vidt er det troverdig!?! Hvordan klarer den røde å kjøre på den blå sånn helt uten videre?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. den store majoriteten av sjåfører ute i den store verden praktiserer høyreregelen, også inne på en parkeringsplass. Jeg vil ikke kalle en parkeringsplass en spesielt lukka plass heller, for å si det sånn. Den er vel i all hovedsak åpen for de aller, aller fleste.

 

DRFT-R, hvordan gjør man det da? Er det den som har størst fart som kommer først eller noe? Jeg bare lurer, hvordan gjør du det når du loker rundt på en parkeringsplass? ;)

 

På den andre siden, så når jeg ser nærmere på dette ser det jo ut som det skjedde i eller like ved inn-/utkjøring til denne parkeringsplassen. Da kan det godt hende det stiller seg litt annerledes. Det er jo ingen hemmelighet at en har vikeplikt på vei ut fra en parkeringsplass.

 

Store majoriteten i verden?!... er du fjern eller man?! er kun KUN!!! norge som har den dritt loven! og den burde vært fjerna til helvete vekk fra systemet! makan til mere nødbremsinger og nesten ulykker skal du leite lenge etter i andre land, som i norge når kamikaze piloter fra høyre forventer at alt og alle skal stoppe for dem uansett fart og føre!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store majoriteten i verden?!... er du fjern eller man?! er kun KUN!!! norge som har den dritt loven! og den burde vært fjerna til helvete vekk fra systemet! makan til mere nødbremsinger og nesten ulykker skal du leite lenge etter i andre land, som i norge når kamikaze piloter fra høyre forventer at alt og alle skal stoppe for dem uansett fart og føre!

 

hahahahaha, du klarer å få sagt det! :win men er jo sant.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med hvordan man gjør det?! Synes du virkelig at det er logisk at du som nå kjører i 50 på en hoved vei. med MANGE biler bak deg SKAL stoppe for en idiot som allerede står stille i en innkjørsel for å sleppe han ut.. eller mener du at han skal heller vente til det blir en ledig luke for å smette nedi?!

 

 

for min del driter jeg i hva folk mener om lov jeg kjører alltid store biler og kjører aggresivt.. om du tør å smette inn forran meg så lykketil.. jeg kan gjerne sleppe opp gassen i par sekunder og sleppe deg frem.. men når du ikke skjønner hintet at jeg 100m i forveien blinker med lysa og prøver å vinke deg frem og du står der å glor får du ha det så godt!

 

jeg har ikke tid til å lage kø bak meg ELLER kjøre bak en sinke som ikke finner gira sine etter å ha kommet ut på veien!

 

derfor liker jeg store biler! jeg er en trussel for usikkre idioter bak rattet!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal stoppe om du har vikeplikt. Det er ditt ansvar å holde en fart tilpasset føre og som gjør deg i stand til å stoppe om du har vikeplikt. Klarer du ikke det er du en ræva sjåfør.

 

Nettop du er en sånn super hverdagshelt du som bare lager kø! les posten jeg ga rett over her igjen så skjønner du at det ikke alltid er saklig at vi som er på hoved vei med størst fart skal være bremseklare når som helst BARE fordi en idiot fra høyre mener han har retten på sin side!

 

Størst er først! har du fart kan han som allerede står stille vente!

 

dette er en helt logisk regel i alle andre land i verden! bare ikke norge! der skal vi jo stoppe for snø fnuggene så de kommer trygt ned på bakken omtrent!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle praktisert høyreregelen konsekvent hadde det gått strålende. Er det plass, så kjører man ut. Er det ikke plass og man har vikeplikt, så venter man. Da skal ikke den som har forkjørsrett vike, for det skaper usikkerhet hos den som viker både da og senere. Derfor veldig enkelt og greit: har man vikeplikt, så viker man. Om ikke, så kjører man på.

 

nå må du bestemme deg! det du skriver motsigende! enten HAR du vikeplikt! eller så HAR DU IKKE! da må du uansett bremse og lage kø for at EN skal ut..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mista akkurat all troverdighet. DET er holdningen som skaper farlige situasjoner. Dette gidder jeg virkelig ikke.

 

Tror akkurat jeg skjønte hvem denne "DRFT-R" er. Ikke diskuter noe me`n. Bare verdensmesterpjatt fra den kanten :)

 

Trådstarter: beklager at jeg har kastet bort plass i tråden din. Sletter postene mine nå.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får heller bli med meg på jobb en dag når jeg kjører lastebil så skal du se hva trafikk flyt er! jeg personlig slepper gjennom flere biler daglig i trafikken enn gjennomsnittlig sjåfør får til på en hel uke!

 

men det betyr ikke at jeg MÅ skape kaos og helvete bak meg! jeg blinker og hiner til folk lenge i forveien og slepper av gassen så jeg slepper å måtte nødbremse! om den klovnen da ikke har skjønt hintet innen jeg er 30m unna! lykketil med salget jeg kjører videre!

 

jeg tror nok jeg er litt mer gjennomtenkt i kjøringa mi enn mange av dere her .. ikke glem.. dere kjører personbiler.. hva vet dere om å følge med på trafikken 100m forran dere og planlegge?.. nemlig!

 

størte faren JEg har i trafikken er personbiler som vimser forran meg som ikke vet hvor de skal hen!.. så før du uttaler deg om hvor vidt jeg er farlig eller verdensmester kan du spare deg for..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror akkurat jeg skjønte hvem denne "DRFT-R" er. Ikke diskuter noe me`n. Bare verdensmesterpjatt fra den kanten :)

 

Trådstarter: beklager at jeg har kastet bort plass i tråden din. Sletter postene mine nå.

 

Uh, tror jeg slenger meg på denne. Fullstendig meningsløs diskusjon.

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den typen ja. Kjører som det passer deg og tror det er tøft med stor bil. For, med stor bil får du det stort sett som du vil i trafikken. Det er synd og skam, men heldigvis for deg så er det jo sånn..

 

Nei, jeg synes ikke alltid det er like logisk. Og jeg smetter ikke alltid ut på død og liv foran lastebiler og vogntog, men det er mett med folk som gjør det.

 

Men jeg mente nå spesielt inne på en parkeringsplass, siden det nå var det diskusjonen egentlig handlet om.

Roter en rundt på en litt stor parkeringsplass eller i et parkeringshus, må jo du også se behovet for en viss porsjon regler som regulerer trafikken litt? Feks høyreregelen passer aldeles utmerket på en parkeringsplass. Uten den ville det blitt drøyt mye bryting, sniking og mye mer bulking.

 

 

du får tro hva du vil! men jeg vet at jeg UNØDIG med 30ton + vil måtte sitte klar på pedalen for å bremse ned for en hver idiot som kommer fra min høyre side! det tar meg både tid å stoppe og komme igang igjen! han får heller vente på en ledig luke!

 

synet at sjåfører som sitter der og gaperoppgitt over at jeg ikke stoppet for akkurat HAN når det ikke er en jævla bil bak meg i trafikken er til en hver tid kjempe fryd!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår