Gå til innhold

ross-tech problemer

Ranger emnet


ikjos

Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 2,5tdi 1996-mod med den gamle OBD1 (2x2).

 

Har fått låne meg en Ross-Tech kabel (HEX+CAN USB) og har kjøpt meg en 2x2-adapter av billig type...men får ikke kommunikasjon mellom interfacet og bilen.

Har prøvd samme kabel på en annen bil med OBD2 og der fungerte det utmerket.

 

På kabelen er der en lysdiode som skal lyse når kommunikasjonen er opprettet, men denne vil da ikke lyse...og VAG-COM vil ikke se bilen.

 

Noen gode tips? MÅ jeg ha en orginal Ross-Tech 2x2-adapter?

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke ha kabelen tilkoplet pc'n for at den skal "se" bilen. den får jo strøm fra bilen og det grønne lyset skal lyse uansett når den er tilkoplet...men det gjør det ikke.

 

har sett den guiden på hvordan man leser feilkoder uten vag-com, men vil jo få dette til å fungere.

 

og ja, har tenninga på. har også prøvd med motoren i gang.

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uoriginale kabler med OBD-I kabelovergang fra OBD-II, og min lyser, som du sier, selv om kabelen ikke er koblet i PCen.

Høres nesten ut som OBD-I enheten ikke fungerer med Ross Tech kabelen. Hadde du bodd nærmere skulle du fått lånt mitt utstyr :-)

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått lånt meg en "gammel" uorginal kabel fra en kollega...og da fungerte kommunikasjonen slik den skulle. får opp vag-com og får lest ut feilkoder :)

 

var nok bare den ross-tech kabelen som ikke var kompatibel med bilen min...eller eventuelt måtte jeg hatt en org 2x2-adapter...ikke godt å si.

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte diagnosekabler fungerer ikke på biler med 2x2 OBD uten at det er tilkoplet ledninger i ALLE de 2-polte stikkene. Dvs at det er 4 ledninger internt i diagnosepluggene i bilen. mange biler har kun 3 ledninger, pluss, minus og diagnose.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel problemer med utkutting av motoren/fusking?

Fått noe spennende ut av Vag Com? :-)

 

næh...var ikke mye spennende å lese ut med vag-com...fremdeles like grønn, men etter jeg byttet termostaten har problemet vært mindre...snodig... men får vel sjekke opp timing på dieselpumpa først tenker jeg.

Ivar Kjøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår