Gå til innhold

Hvor mye VW er denne bilen ?

Ranger emnet


Ghost.

Anbefalte innlegg

par spørsmål til

1.- hvilken front kan jeg bytte den med ? dvs hvilken andre fronter passer over på denn

2.- hvor kan jeg skaffe "styling" deler til denne ? nye lykter for eks.'

3.- 100x4 boltsirkel `?

4.- hvor skaffer jeg lokk over baksiden slik som Skody har ?

5.- hvordan er det med senking av denne bilen ?

6.- hvor skaffer jeg nye sideskjørt ?

7.- kan jeg bygge på diesel turbo på 1.9 D modellen og vil den tåle det?

8.- hvor kan jeg finne speedo med turteller ?

takk for svar

 

sånne skjørt og skjerm bredding ?

20041224_190453_skoda_felicia_fun.jpg

 

(vennlighst svar nr. vis )

Endret av Ghost.

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen du har bilde av der er faktisk nesten original. Hjulbuer, og kanalskjørt, og frontfanger var originalt på pick up fun (tror jeg den het)og ble levert i samme farger som på bilde. Gul/orange to tonet. De er faktisk som nye registrert som 4 seter ved at to seter var plassert på planet. Merkelig at det ble godkjent. Har vært noen få her i Norge. Lenge siden jeg har sett en nå.

 

Vet ikke i farta hvor du får tak i tilsvarende styling. Om du går til Møller så skal vel de kunne få tak i det ettersom det er originale skoda deler. Men tviler på at det er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
par spørsmål til

1.- hvilken front kan jeg bytte den med ? dvs hvilken andre fronter passer over på denn

2.- hvor kan jeg skaffe "styling" deler til denne ? nye lykter for eks.'

3.- 100x4 boltsirkel `?

4.- hvor skaffer jeg lokk over baksiden slik som Skody har ?

5.- hvordan er det med senking av denne bilen ?

6.- hvor skaffer jeg nye sideskjørt ?

7.- kan jeg bygge på diesel turbo på 1.9 D modellen og vil den tåle det?

8.- hvor kan jeg finne speedo med turteller ?

takk for svar

 

sånne skjørt og skjerm bredding ?

[xIMG]http://www.skoda-felicia.net/dbpics/bilder/fun/20041224_190453_skoda_felicia_fun.jpg[/img]

1) Jeg satte på M98 fronten, dvs Felicia facelift.

2) Det ligger en stylingtråd i \Felicia som er aktiv i disse dager.

3) Mine org.felger er 5,5x13" ET36/38. Det er VAG Polo(?) felger, de pene sølvgrå. Det står ET45 i en av disse boltsirkel tabellene så jeg.

 

4) Skoda hadde et til 12K+. Vindic systems (som Bilsport kjøpte og modda (senket,)) kostet SEK 6,5K. Jeg var gjerrig og snekret selv.

5) Som du så i andre tråden brukte jeg Felicia 16V bensinfjører. Det er ikke det beste valget.

6) Se 2).

 

7) Søk etter hjemmeside, bilder og drag-video av http://www.dieselmeken.se. Han bygde en rå PickUp som gikk 13.96(?) på 402. Da røk clutchen etter 20.000km. Kan sammenlignes med Kraabøl-merca og Laurelene derfra. Eller dieselmercene i Finland.

 

1.9TDK er vel det naturligste bang-for-buck valget. Selv hadde jeg planer om en 1.9 110hk TDi, men droppet det pga tre ting; godkjenning, avgifter og annenhåndsverdi. Nå er de fleste blitt ti år og har stort sett bare bruksverdi. Så er bare å bygge i veg!

 

8) Selve turtellerklokka kostet bare 400kr, men jeg måtte ha nytt printkort bak instrumentclusteret til 1.800kr og selv da visste jeg ikke om det var ferdig opplagt kabel i matta med uttak på dynamoen osv så jeg droppet det.

De sa det også skulle være ferdig kontakt til tåkelysbryter i kabelmatta, men etter jeg kjøpte bryter til flere hundre kroner fant jeg ikke kontakten alikevel...

 

9) Jeg så en totalkrasjet Skoda Fun på høggern, men noen hadde tatt interiøret og utvendig var det knapt én skjermbredder som var hel. Resten var most.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Veit ikke om det hjelper, men... eg hadde noen lange undersøkelser når eg kjøpte min '97 mod, og fant da fleire "seriøse" som hevda hardnakka at felicia pickup, og felicia var kjøpt og bygd på vw polo plattformen. dvs. At Skoda overtok/kjøpte polo plattformen før vw laga faceliften på polo i 98(?), og at de fra den første i 97 laga de fra polo. så på min '97 mod, er det kun russisk og Skoda logoer som gjelder, mens fra 98 kan du stadig finne ein og anna vw logo hvis du begynner å pelle. Men jeg fikk aldri prøvd om detta stemte, men mål og fester på motor og gir, virka lovende likt Polo. Og det igjen er vel ikke så himla langt unna Golf....

'09/10 Toyota Hi-Lux SR+

'97 Skoda Pickup (erklært død)

'85 Volvo B9M (i skjønneste orden og til salgs.)

"It's not the fart that kills, It's the fucking smell"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår